Microsoft získává vědce kreativitou

Microsoft chtěl prosadit svůj operační systém pro superpočítače (HPC) Windows Compute Cluster Server na trhu, který je z 98 % ovládán Linux/Unix systémy. Obrátil se proto na direct marketingovou agenturu Wunderman, která připravila kreativní kampaň zaměřenou na odborníky technických oborů.

Windows HPC Server


Cílem kampaně bylo navázat vztah se skupinou vysoce vzdělaných a vysoce skeptických vědců, techniků a výzkumníků, kteří jsou věrni svým stávajícím superpočítačovým systémům.

Americko-kanadský tým agentury Wunderman proto absolvoval sérii rozhovorů s fyziky, techniky a dalšími pracovníky, kteří superpočítačů využívají, aby proniknul do jejich vidění světa a mohl připravit kreativní kampaň na míru těmto lidem.

Tým se rozhodl jít na věc přes tzv. „Aha!“ efekt. Jde o okamžik během výzkumu, kdy po dlouhém bádání vědec přijde na něco zajímavého a řekne si „Aha!“.

Tuto situaci navozovala kampaň Wundermanu, jejíž součástí byly tabule, ubrousky, bločky, tabulky a další věci popsané diagramy a rovnicemi, z nichž jako řešení vycházel nový brand Microsoftu: HPC++.

Výzva k akci v podobě hesla „Get the full proof“, tedy „Získejte úplný důkaz“, navazovala na tyto výpočty, které vyvolávaly dojem matematického důkazu, a vybízela, aby se vědci přesvědčili na vlastní kůži, že řešení Microsoftu je pro ně to pravé.

Výsledkem kampaně bylo výrazné zvýšení povědomí o značce a také přejmenování operačního systému z trochu nemotorného názvu „Windows Compute Cluster Server“ na „Windows HPC Server“. Kampaň pomohla vytvořit nové odvětví superpočítačů – HPC++, které je ovládáno Microsoftem.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT