Míčky imitovaly prsa v portugalské neadresné kampani

Dobročinné aktivity mohou pomoci vylepšit image značky, velké firmy se jim proto nevyhýbají. Patří mezi ně i Roche se svou kampaní podporující boj proti rakovině prsu.

Anti-Stress Balls

Zadavatel: Roche
Agentura: McCann Erickson
Země: Portugalsko
Rok: 2009

Zadání

Farmaceutická společnost Roche chtěla mezi portugalskými ženami zvýšit povědomí o důležitosti provádění samovyšetření prsu. Právě rakovina prsu je totiž v Portugalsku nejčastější variantou tohoto onemocnění.

Úkolem kampaně bylo efektivním, ale co nejméně nákladným způsobem vysvětlit důležitost a způsob provádění samovyšetření.


Řešení

Agentura McCann Erickson vytvořila neadresně distribuovaný balíček v podobě růžového míčku a informačního letáku.

Gumový míček uvnitř skrýval malý kus kamene, který simuloval nádor. Na míčku pak bylo napsáno:

„Rakovinu prsu nevidíte. Cítíte ji. Provádějte samovyšetření.“

Leták pak ženám vysvětloval, jak se vyšetřovat a míček ukazoval, co mají během samovyšetření hledat.

Celkem bylo rozdáno 50 000 míčků a letáků, a to ženám na ulicích, v kancelářských budovách, nemocnicích a různých společenských akcích.


Výsledek

Počet vyšetření na mamografu vzrostl během kampaně o 22 %, počet konzultací v nemocnicích o 28 %.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT