Mercedes rozdával klíčky majitelům konkurenčích značek a ztrojnásobil prodeje

Představte si, že necháte poslíčka zaparkovat své BMW, a když dostanete klíčky od auta zpět, obsahují navíc klíč k Mercedesu. Nemožné? V direct marketingové kampani nikoli.

Key In The Ignition

Zadavatel: Mercedes
Agentura: JWT
Země: Libanon
Rok: 2009

Zadání

Mercedes chtěl v loňském roce zvýšit prodeje své třídy C v Libanonu. Pomoci mu k tomu měly pobídky v podobě různých finančních zvýhodnění.

Informaci o těchto pobídkách potřebovala automobilka dostat mezi lidi, cílovou skupinou byli především současní majitelé vozů Audi a BMW.


Řešení

Vzhledem k tomu, že marketingový rozpočet byl příliš malý pro nadlinkovou kampaň, a také proto, že Mercedes chtěl oslovit potenciální zákazníky jasným a dobře cíleným sdělením, zvolila agentura JWT postup na pomezí neadresné distribuce a guerilly.

V důsledku rychle rostoucího počtu automobilů – a tím pádem klesajícího množství volných parkovacích míst – došlo v Libanonu v posledních letech k prudkému rozvoji parkovacích služeb poskytovaných hotely, restauracemi, ale i velkými kancelářskými komplexy.

Jedná se o službu známou především ze Severní Ameriky, kdy majitel vozu přijede například před restauraci a předá klíčky poslíčkovi, který auto zaparkuje na soukromém parkovišti.

Právě této služby bylo využito v kampani Mercedesu třídy C. Většina podniků zajišťuje parkovací službu vnějšími zdroji, agentura JWT proto uzavřela dohodu s největšími poskytovateli „parkovacích poslíčků“.

Ti měli za úkol vždy, když budou parkovat vůz značky Audi nebo BMW, připnout k původním klíčkům od auta ještě klíček k Mercedesu třídy C (samozřejmě nefunkční). Ke klíči pak byla připojena kartička vyzývající majitele k prodeji stávajícího automobilu a koupi Mercedesu C s výhodným programem financování.


Výsledek

Kampaň běžela po dobu jednoho měsíce v březnu a již v dubnu se zvýšily prodeje třídy C o 330 % v porovnání s prvními třemi měsíci v roce.

Nárůst se potvrdil i v dalších měsících (v květnu činil rozdíl oproti prvním třem měsícům 240 % a v červu opět 330 %).



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT