Mercedes na dubajských benzinkách originálně oslovoval majitele Audi a BMW

Chcete-li prodat luxusní auto, prodávejte ho těm, kdo na to mají. Chcete-li prodat úsporné auto, prodávejte jej tam, kde lidé kupují palivo. Tyto jednoduché poučky pomohly Mercedesu k nápadité a úspěšné kampani.

Petrol Power

Zadavatel: Mercedes-Benz
Agentura: OMD
Země: SAE
Rok: 2009

Zadání

Mecedes-Benz S400 HYBRID se stal v loňském roce prvním luxusním sériově vyráběným automobilem s hybridním systémem využívajícím Li-Ion baterie. Díky této technologii byl považován za nejekologičtější luxusní sedan.

Úkolem kampaně bylo představit tento model a jeho ekologické přednosti cílové skupině majitelů luxusních sedanů (Audi A8, BMW 7 apod.).


Řešení

Pro oslovení cílové skupiny zvolila agentura OMD Dubai místo, na němž by se lidé na efektivitu využívání paliva měli soustředit nejvíce: benzinové pumpy.

Využila při tom faktu, že během tankování se řidič několik minut doslova nehne z místa, a ve spolupráci s dubajskou sítí benzinových pump Emarat realizovala kampaň, založenou na přímé interakci s potenciálním klientem.

Vždy, když k tankovacímu stojanu přijel luxusní sedan, vyrazil k němu zástupce značky Mercedes-Benz oblečený do firemního overalu, navázal s ním kontakt a zahájil šedesátisekundovou „slideshow“: v rukou držel cedule formátu A3, které postupně ukazoval tankujícímu řidiči.

Na cedulích byl prostřednictvím kombinace textu a obrázků vysvětlen princip fungování nového hybridního Mercedesu a představeny jeho výhody. Na konci této „prezentace“ byl poté řidič vyzván k objednání testovací jízdy.


Výsledek

Kampaň byla natolik originální, že se jí dostalo významné pozornosti v celostátních médiích – od televize, přes rozhlas a tisk, až po on-line.

Klient si nepřál zveřejnit konkrétní čísla, nicméně potvrdil, že kampaň byla velmi úspěšná.



16. Srpen 2010

Štítky:  , , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT