McDonald’s využil v interaktivní kampani rozšířené reality

Další využití augmented reality pro marketingové účely předvedl v hongkongské kampani McDonald's. Tentokrát šlo o čistě zábavnou aplikaci propagující kuřecí kousky McNuggets.

3D McNuggets Dip

Zadavatel: McDonald's
Agentura: Tribal DDB
Země: Hongkong
Rok: 2009

Zadání

Kuřecí kousky McNuggets od McDonald’s jsou v Hongkongu velmi populární. Fast-foodový řetězec je zde již několik let propaguje především ve spojitosti s jejich namáčením do dipů, což je na konzumaci McNuggets (podle reklamy) to nejzábavnější.

Úkolem kampaně bylo oživit tento koncept a zabránit oslabování jeho účinku.


Řešení

Většinu zákazníků McDonalds v Hongkongu tvoří pracující dospělí lidé s kladným vztahem k moderním technologiím. Volba proto padla na inovativní digitální řešení.

Agentura Tribal DDB vytvořila hru 3D McNuggets dip využívající augmented reality.

Zákazníci McDonald‘s při koupi kuřecích kousků obdrželi kartičku s vytištěným obrázkovým kódem, který následně mohli použít na speciální microsite v některé ze tří hříček.

Po spuštění aplikace s rozšířenou realitou hráč namířil obrázkový kód na webkameru a na místě obrázku se objevil virtuální kuřecí kousek nebo vanička s dipem, s nimiž pak uživatel plnil úkoly ve hře.

Chcete-li si aplikaci vyzkoušet, vytiskněte si obrázkový kód a přejděte na tuto stránku (nutností je aktivní webkamera). Případně se na krátkou ukázku podívejte na videu:



Výsledek

Kampaň překonala očekávání a během měsíce vygenerovala 170 tisíc page views a 30 tisíc unikátních odehraných her.

Z hlediska McDonald’s je pak nejzajímavějším výsledkem 8 000 registrací k odběru obchodních sdělení e-mailem.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT