Má velikost pohlednice vliv na úspěšnost mailingu?

Marketéři se často snaží, aby byl jejich direct mail mezi ostatními dopisy dobře vidět, a aby upoutal příjemce na první pohled. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, může být zaslání pohlednice nadstandardní velikosti.

Server dmnews.com se proto zeptal dvou špičkových marketingových profesinálů, jaký je jejich názor, a zda má velikost pohlednice vliv na efektivitu mailingu.


Keith Goodman, Vicepresident americké společnosti Modern Postard, který působí v direct marketingu už dvacet let, říká, že ano.

Nadstandardní pohlednice mohou být podle něj efektivní jak v B2C, tak i v B2B a neziskovém segmentu. Záleží však také na konkrétním trhu – v mnoha odvětvích nemůže pohlednice nikdy nahradit klasický dopis v obálce.

Přesto, jak dále říká Goodman, nadrozměrné pohlednice mají několik výhod oproti běžným pohlednicím a dopisům v obálkách.

V první řadě platí, že nemůžete dostat odpověď na dopis, který si nikdo nepřečetl. A pokud si dopisu nikdo nevšimne, pak opravdu zůstane bez přečtení i bez odpovědi. Z tohoto pohledu může mít velikost zásilky zásadní vliv. Pohlednice nadstandardní velikosti z obdržené pošty ční, a pokud je navíc přitažlivě graficky zpracovaná, jistě pozornosti neunikne.

Dalším plusem velkých pohlednic je podle Goodmana přirozeně větší prostor k předání vašeho sdělení. Standardní pohlednice se hodí pro velmi krátkou a stručnou informaci o novince v nabídce, nebo jako reminder k předchozí nabídce, na komplexnější komunikaci však neposkytují dostatek prostoru. Oproti tomu na jedné nadrozměrné pohlednici můžete svou nabídku podrobněji popsat nebo třeba prezentovat několik nabídek současně.


Sherri Lennarson působí jako Senior Vicepresident v americké Bankers Advertising Company a v oboru reklamy a propagace se pohybuje již 27 let. Na rozdíl od Goodmana však tvrdí, že velikost pohlednice není tím, co rozhodne o úspěšnosti mailingu.

Lennarson sice uznává, že nadstandardně velké pohlednice mohou být velmi efektivní, jedním dechem však dodává, že zřejmě nebudou o nic efektivnější, než jakýkoli jiný direct mail. Ačkoli jsou velké pohlednice ze své podstaty v poště nepřehlédnutelné, to co opravdu prodává, je dobře napsaný text a kreativní zpracování – a to platí pro pohlednice i dopisy všech velikostí.

Spíše než zvětšení pohlednice doporučuje jako účinný nástroj ke zvýšení efektivity mailingu přiložení promo výrobku k zásilce. Studie ukazují, že dopisy s přiloženým promo výrobkem dosahují až čtyřikrát větší response rate, než dopisy zaslané bez tohoto podpůrného prvku.

Rozhodování o rozměrech mailingu by tak podle Lennarson mělo být pouze jedním ze zvažovaných aspektů, nikoli tím určujícím.


Zdroj: dmnews.com



18. Září 2009

Štítky:  , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT