Lufthansa v kampani nabízela zákazníkům sepsání vzpomínek

Renomovaná německá letecká společnost chtěla motivovat své věrné zákazníky k ještě častějšímu létání a rozeslala jim kreativní direct mail s možností vyhrát sepsání vlastních vzpomínek.

Meine Memorien

Zadavatel: Lufthansa
Agentura: Wunderman
Země: Německo
Rok: 2009

Zadání

Cílem kampaně bylo přesvědčit 3 500 aktivních členů programu Miles & More letecké společnosti Lufthansa, aby létali pravidelněji, právě tato skupina totiž měla největší růstový potenciál.

V pravidelných intervalech jí proto byly zasílány nabídky, které vybízely k ještě častějšímu létání.


Řešení

Jednou z nich byl i kreativní direct mail, jehož hlavní myšlenkou bylo, že kdo často cestuje, má co vyprávět.

Mailing měl proto podobu vzpomínek z cest zaznamenaných na psacím stroji a sestával z textové, obrazové i zvukové části.

Přes průhlednou obálku adresát viděl obrázek klasického psacího stroje. Při jejím otevření se pak díky vloženému zvukovému čipu ozval charakteristický zvuk psaní na stroji.

Samotný dopis byl vložen ve stroji v místě, odkud běžně při psaní papír vyjíždí. Měl podobu rozepsaného textu, který zpočátku vypadal jako první kapitola vzpomínek na cestu, postupně ovšem přešel k aktuální nabídce letového programu Lufthansa.

Kampaň také sázela na ego adresátů: každý příjemce, který na mailing zareagoval, a zároveň se zaregistroval, mohl v následném slosování vyhrát sepsání svých vlastních vzpomínek – skutečné biografie, kterou pro něj sepsal profesionální au­tor.


Výsledek

Response rate dosáhla 71 %, ROI činilo 26,5:1.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT