Lenovo v kampani využilo databází T-Mobilu a Vodafonu

Na cílovou skupinu SOHO (Small Office, Home Office) segmentu, který tvoří živnostníci a malé, případně střední podniky, se zaměřila společnost Lenovo s agenturou Jazz Communications.

Nabízeným produktem byl nový výkonný notebook ThinkPad Edge. Lenovo zaslalo jednoduchý leták formátu A4 na pečlivě vybranou databázi 250 000 kontaktů ze SOHO segmentu, kterou mu poskytly společnosti T-Mobile a Vodafone.

Lenovo se ovšem přímo k této databázi nedostalo. Operátoři provedli výběr adresátů podle zadání a zajistili přiložení letáku k měsíčnímu vyúčtování svých služeb. Na letáku byla komunikována soutěž o zmiňovaný notebook a vyzývala k registraci na microsite. Lenovo pak získalo kontakty na ty, kteří se zaregistrovali a zúčastnili soutěže.

Již do dvou týdnů po rozeslání se přihlásilo přes 3000 lidí a na konci soutěže jich bylo téměř 5000. Samotná návštěvnost microsite byla po měsíci 6181 unikátních zhlédnutí, tedy asi 2,5 % ze všech oslovených. Microsite přitom nebyla podporována žádnými jinými komunikačními kanály.

Robert Janásek, marketingový ředitel Lenovo, označil výsledky kampaně s ohledem na nízké náklady jako velmi efektivní a Jan Zachariáš, ředitel Jazzu, ocenil odvahu klienta využít tohoto komunikačního kanálu.

Řada firem dnes umožňuje marketingové přílože třetích stran včetně důležité možnosti cílení na vybrané skupiny z jejich databází. Na následující tabulce si můžete udělat představu, kolik výpisů rozesílají měsíčně třeba jen naši tři mobilní operátoři:

Papírová transakční pošta v segmentu mobilních operátorů

Firma Počet vyúčtování měsíčně Počet vyúčtování ročně
Telefónica O2 1 600 000 19 200 000
T-Mobile 1 200 000 14 400 000
Vodafone 700 000 8 400 000
Celkem 3 500 000 42 000 000

Zdroj: Odhad časopisu Direkt, neověřeno


Jak je vidět z čísel, možnosti oslovit potenciální klienty tu jsou. Doporučení ale zní: pospěšte si.

Například Vodafone začal silně motivovat své zákazníky k přechodu na elektronické vyúčtování a podle zkušeností z německého Vodafonu odhaduje, že na konci roku 2010 bude obesílat papírovými účty již jen 250 000 svých klientů.












 

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT