Kvalitní SEO ke zvýšení prodejů nestačí

Optimalizace stránek pro vyhledávače je jedním ze základních stavebních kamenů úspěchu. Co když jste ale do SEO investovali, návštěvnost se skutečně znatelně zvýšila, leč prodeje spíše stagnují, než aby raketově rostly?

Jak píše Nick Stamoulis z americké společnosti Brick Marketing, která se specializuje na marketing ve vyhledávačích, je důležité si uvědomit, že SEO je v první řadě prostředek k získání návštěvníků. S těmi je však potřeba dále pracovat. Pokud se vám tedy i přes nárůst trafficu na stránkách prodeje příliš nemění, zkuste se zaměřit na následující faktory, které mohou ovlivňovat míru konverze:


1) Design

Kdy jste naposledy modernizovali své stránky? Odpovídá design webu vaší cílové skupině? Zkuste se vžít do role zákazníka a představit si, jak byste očekávali, že budou stránky ve vašem oboru vypadat. Vypadají tak ty vaše? Zejména pokud cílíte na mladé lidi, nebudete pro ně zřejmě dostatečně atraktivní s webem, na který se „nesáhlo“ od roku 2001.


2) Obsah

I když se snažíte o co nejlepší optimalizaci stránek pro vyhledávače, musíte mít stále na paměti, že obsah má sloužit v první řadě uživatelům. Pokud jsou texty na stránkách odbyté, jde spíše o shluk klíčových slov, než smysluplné informace, chybí silná výzva k akci, nebo se návštěvník na stránkách zkrátka ztrácí, je pravděpodobné, že je opustí dříve, než si vůbec prostuduje vaši nabídku.


3) Cesta ke konverzi

S obsahem souvisí také cesta, kterou musí zákazník urazit, než udělá to, co od něj očekáváte. Pokud jste e-shop, musí mít zákazník možnost z každé stránky vaší firmy vstoupit přímo do „prodejny“ a z každé stránky e-shopu by se měl snadno dostat ke svému košíku a platbě.

Pokud nabízíte služby, je nutností, aby měl zákazník vždy před očima váš telefon a možnost kontaktovat vás prostřednictvím formuláře nebo e-mailem.

Musí-li návštěvník hledat způsob, jak s vámi uzavřít obchod, je dost možné, že se na hledání rychle vykašle.


4) Produkt

Jistě si myslíte, že váš produkt je výborný a každý ve vaší cílové skupině by o něj měl mít zájem, ale bohužel existuje i možnost, že to tak není. Pokud tedy máte dobře optimalizované a správně navržené stránky s relevantním obsahem, ptejte se sami sebe, zda není možné, že lidi vaše produkty nekupují zkrátka proto, že je nechtějí, případně jim nevyhovuje vaše cenová politika.

V takové situaci vám samozřejmě žádné úpravy stránek nepomohou a je na čase zvážit změnu obchodní strategie.


Zdroj: searchengineop­timizationjou­rnal.com



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT