Kreativní QR kódy z Lega pomohly e-shopu výrazně zvýšit prodeje

Německý internetový obchod s hračkami chtěl zvýšit odbyt stavebnic Lego. Realizoval proto inovativní kampaň, která spojovala "reálný" svět kostek Lega s on-line světem e-shopu.

The Lego Codes

Zadavatel: myToys.de
Agentura:
Lukas Lindemann Rosinski
Země: Německo
Rok: 2008

Zadání

MyToys.de je největší on-line prodejce hraček v Německu. Úkolem kampaně bylo originálním způsobem propagovat stavebnice Lego, jeden z nejoblíbenějších produktů na myToys.de.

Cílem bylo přilákat na stránky co nejvíce lidí, aby si zde zakoupili vlastní stavebnici.


Řešení

Ačkoli cílem bylo získat návštěvníky on-line, hlavní část kampaně se odehrávala off-line.

Na nejfrekventova­nějších místech napříč většími německými městy byly přímo v citylightech umístěny barevné, vizuálně atraktivní stavby ze skutečných kostek Lego.

Tyto stavby měly podobu QR kódů, potenciální zákazníci tak byli přesměrováváni na web myToys.de, kde si mohli zakoupit vybranou stavebnici. Každá dekódovaná zpráva proto obsahovala odkaz přímo na odpovídající model stavebnice.

QR kódy jsou v Německu obecně populární, zde navíc byly vytvořeny hravou a zábavnou formou. To jednak odpovídalo image značky Lego, jednak svou vizuální atraktivností přitahovalo pozornost kolemjdoucích, kteří si mohli na ulici jednoduše načíst vybraný Lego kód prostřednictvím QR čtečky jejich mobilního telefonu a přejít na odkaz zakódovaný v obrazci.


Výsledek

Kampaň byla velmi úspěšná, v jejím průběhu se 49 % všech návštěvníků myToys.de dostalo na stránku prostřednictvím QR kódů.

V porovnání s výrobky Lego, které na stránkách nebyly nijak speciálně propagovány, byl prodej „QR stavebnic“ dvojnásobný.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT