Kreativní direct mail vrátil zákazníky do obchodů

Síť prodejen Habitat, které v Británii nabízejí vše do domácnosti (od postelí, přes lampy, po květináče), rozeslala svým zákazníkům zábavný direct mail, aby je povzbudila k nakupování.

Habitat Twister

Zadavatel: Habitat
Agentura: WDMP
Země: Velká Británie
Rok: 2009

Zadání

Cílem kampaně bylo zvýšit návštěvnost prodejen a příjem na zákazníka, znovu aktivovat bývalé věrné zákazníky, zvýšit všeobecné povědomí o aktuální nabídce jaro/léto a vybudovat značce Habitat image tvůrce trendů.


Řešení

Agentura WDMP provedla výzkum, na jehož základě identifikovala čtyři klíčové profily zákazníků nazvané „Aspirers“, „Retreaters“, „Family Fun“ a „Entertainers“.

Zákazníci v rámci výzkumu odpovídali na rozličné otázky, které agentuře pomohly lépe porozumět jejich přáním a potřebám, a tak zlepšit cílení připravované kampaně.

Kampaň se pak zaměřila na třetí skupinu (Family Fun), tedy konkrétně na páry ve věkovém rozmezí 30 – 40 let s alespoň dvěma dětmi ve věku 0 – 15 let.

Tato skupina obdržela direct mailovou zásilku, která obsahovala populární společenskou hru Twister, a navazovala tak na slogan značky Habitat „Play with Colours“ („Hrajte si s barvami“).

Na rozdíl od klasické verze hry, v tomto případě byla barevná kola na hrací ploše Twisteru nahrazena obrázky vybraných produktů. Tím vznikla nejen originální propagace nové kolekce, ale zároveň i zábavná hra pro celou rodinu – cílovou skupinu skupinu kampaně.


Výsledky

Response rate kampaně dosáhla výše 3 %, návratnost investic činila 114 %. Průměrná hodnota nákupu činila 579 liber, což je devětkrát více, než před spuštěním kampaně.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT