Kreativní CRM kampaň automobilky MINI dosáhla ROI ve výši 24 500 %

Agentura LIDA připravila ve Velké Británii pro automobilku MINI kampaň v hodnotě 100 tisíc liber, která vygenerovala prodeje za více než 24 milionů.

MINI CRM


Zadání

Cílem kampaně britské značky automobilů MINI bylo připomenout majitelům, jaké to je vlastnit MINI, probudit v nich znovu lásku k MINI a tím zvýšit míru opakovaných nákupů.


Řešení

Majitelé vozů MINI jsou zpravidla mladí sebevědomí lidé, kteří mají rádi zábavu. Podle průzkumu, který MINI provedlo mezi svými zákazníky, tito lidé nemají zájem o typ komunikace rozesílaný ostatními automobilkami.

Klasický newsletteru byl tím pádem mimo hru.

Agentura LIDA proto vytvořila speciální komunikaci, která majitelům připomněla, že řídit MINI je „sakra zábavné“.

Základem většiny CRM programů je rutina: denní, týdenní nebo měsíční komunikace, která vyplní marketingový plán. Ale MINI mělo představovat únik od nudné rutiny.

E-maily proto byly rozesílány pouze v případě, že tým agentury přišel s nějakým zábavným nápadem.

Jednou to byla speciální MINI ruleta, jindy dostali majitelé MINI možnost vybrat z menu o třech chodech jídlo, které musel figurant sníst v jedoucím a stále zrychlujícím MINI

U příležitosti 50. narozenin značky MINI si pak mohli zahrát hru HONK-A-LONG: na obrazovce plné aut se každému z nich rychle rozsvěcela a zhasínala světla. Pokud člověk klikl ve správnou chvíli na auto s rozsvícenými světly, zahrála mu melodie Happy Birthday.

MINI má být univerzální zábavou pro každého, proto byly e-maily rozesílány na celou databázi majitelů. Při omezeném rozpočtu využití e-mailu umožnilo utratit více peněz za nápady a méně za rozesílku, což zvyšovalo pravděpodobnost, že budou e-maily přeposílány dalším majitelům MINI, jejichž e-mailové adresy neměla automobilka ve své databázi.

Agentura navíc předpokládala, že kreativní komunikace se přeposíláním dostane i k novým potenciálním zákazníkům, e-maily proto obsahovaly možnost přidat své jméno a e-mail do databáze MINI.


Výsledek

Tyto tři e-maily pomohly prodat neuvěřitelných 1 522 aut, což představuje ROI 245:1. Míra otevření činila 35,3 % a míra prokliku 54,7 %.

Lidé si hráli znova a znova: Fast Food byl přehrán průměrně 2,3krát, ruletu si návštěvníci zahráli průměrně 3,4krát při dvou minutách strávených jednou hrou.



15. Leden 2010

Štítky:  , , , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT