„Kouzelná“ obálka mění pokuty ve slevy v kampani švédského obchodu

V centru švédského Göteborgu řidiči pravidelně dostávají pokuty za nesprávné parkování. Toho využil místní prodejce jízdních kol a rozdal potrestaným řidičům kouzelnou obálku, která promění zlo v dobro a pokuty ve slevy.

The Parking Ticket Converter


Zadání

Sportspec je prodejna specializovaná na jízdní kola a příslušenství k nim, která sídlí ve švédském Göteborgu.

V loňském roce vedení prodejny usoudilo, že zákazníky je potřeba lákat v průběhu celého roku, nejen v době pravidelných sezónních slev, které poskytují všichni prodejci. Nemělo však zájem o nákladnou mediální kampaň s nejistým výsledkem.


Řešení

Agentura GOSS připravila kampaň zacílenou na řidiče aut, kteří v centru Göteborgu dostali pokutu za špatné parkování. Tato situace není ve druhém největším švédském městě nijak výjimečná a lidé jsou v takové chvíli pochopitelně do jisté míry frustrováni.

Kampaň proto měla řidiče čerstvě „obdařeného“ finančním postihem povzbudit a zároveň mu nabídnout alternativu k ježdění autem do centra a sbírání pokut.

Za stěrač každého auta s pokutou tak byla hned vedle policejního papírku umisťována „kouzelná“ obálka se šipkou směřující na oznámení o pokutě a textem: „Ó né! Znova už ne.“ S její pomocí mohli potrestaní řidiči proměnit udělenou pokutu ve slevu v prodejně Sportspec.

Jelikož je ve Švédsku výše postihu uvedena přímo na papírku s pokutou, stačilo jej vložit do obálky a ve speciálně vyříznutém políčku se objevila výše pokuty, která v tomto případě zároveň představovala výši přiznané slevy.


Výsledek

Kampaň stále běží (a podle zástupců Sportspec ještě dlouho běžet bude), v době vyhodnocování bylo rozdáno více než tisíc slevových obálek, z nichž 15 % bylo využito ke koupi nového kola (a většinou šlo o velmi drahé modely).



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT