Kniha spokojených zaměstnanců

Britská O2 se inspirovala populární knížkou pro děti a vytvořila podobnou pro HR ředitele. Namísto návodů, jak si postavit obydlí na stromě nebo jak rozdělat oheň, obsahovala kniha pro personalisty návody, jak udržet zaměstnance spokojené a motivované ... samozřejmě díky službám O2.

CÍLE:

Rozvinout vztahy s HR řediteli v korporacích a potvrdit hodnotu produktů a služeb O2. Předvést, že O2 nejsou jen experty na mobilní komunikaci, ale rozumí také byznysu personálních šéfů a vědí, že to, co potřebují, je udržet jejich zaměstnance spokojené a motivované.

STRATEGIE A CÍLENÍ:

Původní brief od O2 žádal cílení na ředitele IT. Agentura je však přesvědčila, že bude lepší se zaměřit na vedoucí HR. Jak? Kombinací a výběrem produktů a služeb O2, které budou personálním ředitelům prezentovány a prodány jako nástroje k zajištění spokojenosti a větší produktivity pracovní síly. To vyvolá interní poptávku a následně se ozvou IT ředitelé s dotazy a objednávkami.

Ředitelé HR stále hledají nové nápady, tipy a inspiraci jako webináře, eventy, eNewslettery, publikace a weby. Aby ušetřili čas, který by strávili vyhledáváním, dostali od O2 knihu tipů a triků zpestřenou benefity, které mohou okusit jako zákazníci O2.

Fakt, že byly k dispozici jen poštovní adresy, rozhodl o tom, že využijeme direct mail. Mělo jít ale o něco, co si ředitelé HR ponechají a pochlubí se s tím i kolegům.

Inspirací se stala The Dangerous Book for Boys („Nebezpečná kniha pro kluky“ je populární publikace, která v roce 2007 získala v Británii cenu Kniha roku. Jde o průvodce pro „chlapce od 8 do 80 let“, kde je možné najít návod, jak postavit obydlí na stromě nebo určit světové strany pomocí náramkových hodinek. Obsahuje také příběhy, popisy bitev a průpovídky, které by „každý hoch měl znát“).

Tato kniha je plná informací, faktů a čísel, která pobaví i poučí, a přesně o tenhle efekt šlo i v kampani. Vznikla The Happiness Book of Businesses („Šťastná kniha byznysu“) naplněná vrchovatě způsoby, jak učinit své zaměstnance spokojenými – od O2 VIP vstupenek po domácí cukroví. Jednoduchá cesta, jak ukázat, že O2 může opravdu pomoci udělat z vaší firmy lepší a šťastnější místo.

VÝSLEDKY:

Byla to ukázka efektivní B2B komunikace, která provokuje, angažuje a pomáhá. Nejdůležitější je ale dosažená odezva. Account manažery a marketingové oddělení O2 velmi potěšilo, že počet příchozích hovorů s poptávkami se zvýšil o 45 %.

Agentura: Archibald Ingall Stretton…

Klient: O2

Země: Velká Británie

Realizace: 2010

Zdroj: DMA Awards



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT