Kampaň proti AIDS: Stiskněte CTRL+A a odhalte skrytou zprávu

Indická nezisková organizace rozesílala velmi originální e-mailing s cílem informovat mladé lidi v Mumbaí o riziku nákazy virem HIV.

Be Aware


V Indii je relativně vysoký podíl lidí nakažených virem HIV (přibližně 500 nakažených na 100 000 obyv., v ČR je to 17 nakažených na 100 000 obyv.). Tato skutečnost je z velké části zapříčiněna nedostatečnou osvětou mezi mladými lidmi.

Nezisková organizace OJUS Medical Institute se rozhodla pomoci s šířením informací a ve spolupráci s agenturou G2 Direct & Digital rozeslala e-mailing na mladé lidi žijící ve městě Mumbaí (jde o šesté největší město světa s více než 13 miliony obyv.).

E-mailing obsahoval obrázek dvou milenců vytvořený z textových znaků a symbolů a následující text:


Noc je ještě mladá. Jdeš na párty, kde to žije. Zahlédneš někoho na druhé straně místnosti. Vaše oči se setkají. Vypadá, že má zájem. Jdeš k ní s drinkem. Je roztomilá. Je povolná. Nabídneš jí odvoz domů. Oba víte, co to znamená. Nemůže se dočkat. Nemáš nic proti. Už se to blíží. Její ruce se začínají posouvat po tvém těle…

Pro pokračování stiskni CTRL+A


Po stisknutí se celý obsah e-mailu označí a odhalí skryté znaky (napsané červenou, resp. bílou barvou, takže na původním podkladu nejsou vidět): z dívky se stane ďábel s rohy a ocasem a pod obrázkem se objeví nápis „Nechráněný sex s neznámou osobou ti může dát víc, než si přeješ. Používej kondom. Předcházej AIDS.“

Kromě toho jsou odkryty dva odkazy – jeden k získání dalších informací a jeden pro odeslání příteli.

Jak to fungovalo si můžete sami vyzkoušet po kliknutí na tento obrázek:




21. Srpen 2009

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT