Kampaň pro Daruj správně má bronz z Epica Awards

Agentura Ogilvy One / Ogilvy interactive uspěla na globálních Epica Awards, kde získala bronz za kampaň pro Daruj správně.

Daruj správně

Agentura: Ogilvy Praha/OgilvyOne

Značka: Fórum dárců

Realizace: 5–2011

Kategorie: Event a field marketing

Soutěž: Epica Awards

Umístění: Bronz

Cíle a pozadí aktivity

Lidé často bez rozmyslu dávají peníze různým pouličním charitativním sbírkám, aniž by věděli, na co prostředky jdou. Web darujspravne.cz pomáhá zájemcům o charitu zorientovat se ve velkém množství charitativních organizací a poskytnout jim dostatek fundovaných informací, jak, kdy a komu lze účinně pomáhat. Cílem naší kampaně bylo netradiční formou upozornit na problém spojený s nepromyšleným a často jen na momentálních emocích postaveném individuálním dárcovství, představit další možnou variantu dárcovství v podobě internetového kanálu a zvýšit návštěvnost portálu darujsprávně.cz.

Popis, jak se aktivita vyvinula od konceptu po realizaci

Během velkého pražského kulturního festivalu United Islands jsme prostřednictvím herců z DAMU uspořádali charitativní sbírku, aniž bychom však lidem řekli, komu pomohou. Lidé zaplatili 20 Kč za tajemnou – rádoby charitativní – krabičku, a když ji otevřeli, našli tam 20 Kč a prostý vzkaz ve smyslu: »Tentokrát vám vaše peníze vracíme, ale příště si raději dobře rozmyslete, komu pomáháte, a vyberte si bezpečně na www.darujspravne.cz

Vysvětlení, proč zvolená aktivita je pro produkt nebo službu nejvhodnější

Jak si nejlépe uvědomíme, že něco, co děláme, je špatné? Pokud si to uvědomíme právě v tu chvíli, kdy to děláme. A to jsme přesně udělali – nechali jsme lidi v dobré víře přispět na »charitu« a ve finální fázi tohoto procesu jsme jim nečekaným a překvapivým způsobem ukázali, že jejich dobrá vůle může být jednoduše zneužita, a nabídli jim bezpečný způsob, jak konat dobré skutky. Díky spojení naší kampaně s festivalem United Islands zaznamenalo naši kampaň nejenom velké množství lidí, ale také řada médií, což vyvolalo významnou odezvu. A návštěvníci United Islands si také mohli v našem stánku koupit trička a placky s mnoha vtipnými variacemi na téma »Daruj správně«.

Popis úspěchů aktivity z pohledu zadavatele i spotřebitelů včetně kvantifikovaných výsledků

Více než polovina oslovených si krabičku bez rozmyslu koupila. Návštěvnost webu darujsprávně.cz se prostřednictvím této guerilla kampaně zdvojnásobila na 35 000 návštěvníků za měsíc.

Zdroj: Ogilvy One Ogilvy Interactive



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT