Kampaň outdoorového obchodu: Vsaďte na prodavače, který neusne, a máte nákup zdarma

Švédský prodejce turistických potřeb se rozhodl dokázat prospěšnost turistiky na výdrž člověka a především přilákat zákazníky originální interaktivní kampaní.

Sleepless at Playground


Zadání

Playground je maloobchod specializovaný na turistické a outdoorové vybavení. V létě 2009 spouštěla značka Playground nový e-shop a chtěla přivést návštěvníky jak do on-line obchodu, tak do svých kamenných prodejen.


Řešení

Kampaň byla založena na studii Švédského výboru pro zdraví, která tvrdila, že pěší turistika činí lidi zdravějšími a čilejšími. Myšlenka tedy zněla: jestliže pěší turistika dělá lidi čilejšími, jak dlouho dokážou milovníci túr vydržet bez spánku?

V jedné z prodejen Playground v centru Stockholmu byli zaměstnáni čtyři příznivci pěší turistiky. Jejich mise zahrnovala dva úkoly: prodávat zboží a zůstat vzhůru.

Do kampaně byli zapojeni i zákazníci. Ti si mohli vsadit, který ze čtyř účastníků experimentu vydrží vzhůru nejdéle.

Sázka spočívala v tom, že při vybírání zboží si zvolili prodavače, který má podle nich největší šanci zvítězit, a u něj nákup provedli. Pokud se se svým tipem trefili, dostali peníze za nákup zpět.

Každý ze čtyř účastníků měl u sebe navíc krokoměr a monitor tepové frekvence a údaje z těchto zařízení byly on-line přenášeny na web, kde se zobrazovaly u profilu příslušného prodavače.

Celý průběh akce byl prostřednictvím iPhonů přenášen živě na komunitní web Bambuser. Tady jej sledovali především zákazníci, kteří již v rámci akce nakoupili zboží a teď byli zvědaví, jak si povede jejich favorit. Mohli jej povzbuzovat pomocí chatu, Twitteru, textových zpráv i telefonních hovorů. A samozřejmě mohli svého „koně“ povzbudit přímo na místě.

Po 74 hodinách, 54 minutách a 22 sekundách zůstala vzhůru poslední ze čtveřice účastníků, Angela, stala se vítězkou a spolu s ní všichni, kdo u ní nakoupili.


Výsledek

Playground musela vrátit peníze 32 % zákazníků, ovšem tři čtvrtiny z nich je obratem utratily za další zboží z nabídky Playground.

Počet návštěvníků prodejny se během kampaně zvýšil jedenáctkrát, přičemž v přibližně 70 % šlo o nové zákazníky.

Návštěvnost e-shopu vzrostla o 700 %, konverzní poměr činil 10 % a čas strávený na stránce se zvýšil 17krát.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT