Kampaň Dodge: Zploďte dítě v autě a získejte vůz zdarma

Automobilka Dodge realizovala v Belgii k propagaci svého rodinného kombi Journey opravdu odvážnou kampaň.

Baby made on board

Zadavatel: Dodge
Agentura: Proximity BBDO
Země: Belgie
Rok: 2008

Zadání

Automobilka Dodge vstoupila na belgický trh v roce 2007 a od začátku se profilovala jako značka pro „opravdové chlapy“.

O rok později však v Belgii zahájila prodej kombíku Journey a potřebovala komunikovat skutečnost, že jde o vůz vhodný pro rodinu s dětmi, ovšem aniž by poškodila svou „macho“ image.


Řešení

Idea kampaně vzešla z běžně používaných samolepek na zadní sklo nebo nárazník s nápisem „Baby on board“ („Dítě v autě“).

Protože si ale typický „macho“ chlap spojuje zadní sedadlo automobilu spíše se zábavou, než s převážením dětí, Dodge pro své potřeby heslo upravil na „Baby made on board“ („Dítě děláno/uděláno v autě“).

Základem kampaně se stala vpravdě originální soutěž: páry byly vyzývány, aby navštívily autosalon Dodge, půjčily si model Journey na testovací jízdu a na jeho zadním sedadle si „udělaly“ vlastní dítě.

Pokud se dílo podařilo a přesně za devět měsíců se potomek narodil, pár získal Dodge Journey zdarma.

Komunikace se soustřeďovala na microsite babymadeonboar­d.be, na kterou návštěvníky lákaly on-line bannery, e-maily, elektronické pohlednice i outdoorová reklama.

E-pohlednice byly k dispozici ve dvou variantách: jednu měl návštěvník microsite poslat své partnerce, druhou svým „macho“ kamarádům.

Verze pro partnerku ji měla přesvědčit k návštěvě autosalonu a pokusu zplození dítěte. Její součástí proto bylo roztomilé miminko, které mohla příjemkyně pohlednice lechtat a vyvolávat tak u kojence veselý smích.

Naopak verze pro kamarády měla ukázat, že odesílatel je pořádný chlap a chystá se na sex s partnerkou ve vypůjčeném autě, animace proto zobrazovala poskakující Dodge Journey, z nějž se linou roztoužené vzdechy.

Podívejte se na ukázku pohlednic:



Podobně byly umístěny na weby pro muže a pro ženy rozdílné bannery se stejnou tematikou, jako v případě elektronických pohlednic.

Heslo na billboardech znělo: „Staňte se otcem, zůstaňte chlapem.“

Rozdávány byly samozřejmě také samolepky na auta „Baby made on board“ a nechyběly ani obrandované těhotenské testy.

Součástí kampaně byla také on-line hra pro případ, že někdo neměl zájem pokoušet se o zplození dítěte v testovacím voze. Možnou výhrou v tomto případě bylo zapůjčení modelu Journey na devět měsíců.


Výsledek

Během testovacích jízd bylo úspěšně počato 72 potomků, vítězné dítě se narodilo 10. března 2009.

O kampani informovala belgická i zahraniční média, přičemž jen na internetu jí bylo věnováno na 137 tisíc článků.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT