Kampaň britské neziskovky nabízela opalování přes monitor počítače

Je možné se opálit prostřednictvím monitoru? Kampaň britské organizace bojující proti rakovině kůže to slibovala.

Computertan


Zadání

Britská nezisková organizace Karen Clifford Skin Cancer Charity, která se věnuje boji s rakovinou kůže, chtěla upozornit mladé lidi na riziko vzniku tohoto onemocnění při opalování.


Řešení

Nejprve byla vytvořena společnost se sídlem v Kalifornii, která přišla s novým, revolučním způsobem opalování.

Tato nová opalovací metoda nazvaná Computertan (Počítačové opálení) měla údajně umožňovat opálení prostřednictvím monitoru počítače a to tak, že pomocí speciální webové stránky přemění elektrickou energii přiváděnou do monitoru na UV záření. Službu si mohli zájemci zdarma vyzkoušet na adrese www.computertan.com (stránka je stále v provozu).

Existenci novinky na trhu bylo samozřejmě nutné řádně odpropagovat, vzniklo proto reklamní video, které běželo na mnoha místech po celém Londýně (např. na 50 obrazovkách v metru nebo v tisícovce londýnských taxíků) a bylo umístěno také na YouTube.

Video si můžete prohlédnout zde:



Referovaly o něm jak stovky blogerů, tak i nejvýznamnější britská média (The Sun, The Independent, The Daily Express, The Guardian, BBC News, BBC Radio One).

Dále byly na 250 klíčových webů umístěny reklamní bannery, vznikla i aplikace pro iPhone a na ulicích bylo rozdáno 25 tisíc letáků informujících o převratné novince v opalování.

Pokud se člověk nechal zlákat k vyzkoušení počítačového opalování a navštívil web computertan.com, měl možnost využít pětiminutového ozařování UV paprsky zdarma. Po spuštění aplikace se objevily na obrazovce „zářivky“ známé ze solária a za patřičného světelného a zvukového doprovodu začalo „opalování“. Po chvíli však zářivky zmizely a nahradil je text:

„Nenechte se zmást, UV záření může zabíjet. 5 lidí je v UK zabito rakovinou kůže každý den.“

Text je doplněn obrázky rakovinových nádorů na kůži.

Na konci má návštěvník možnost přejít na stránky nadace, přeposlat kampaň kamarádovi, nebo ji okomentovat.


Výsledek

Web kampaně navštívilo více než 400 tisíc uživatelů ze 190 zemí světa. Průměrná doba na stránce činila 2 a čtvrt minuty při 1,5 milionu zhlédnutých stránek.

Zároveň se problematika rakoviny kůže díky širokému mediálnímu pokrytí kampaně dostala do povědomí veřejnosti.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT