Kampaň Amnesty International nabízela na eBay ženy na prodej

Organizace Amnesty International realizovala kampaň, jejímž cílem bylo šokovat a upozornit Švýcary na porušování lidských práv v podobě obchodu se ženami.

eBay Attack

Zadavatel: Amnesty International
Agentura: Amnesty International
Země: Švýcarsko
Rok: 2008

Zadání

Každoročně jsou přibližně dva miliony žen ve světě oběťmi obchodu s lidmi.

Amnesty International si dala za cíl upozornit na toto porušování lidských práv švýcarskou veřejnost a získat podpisy pod petici za zastavení tohoto novodobého otrokářství.


Řešení

Téměř dvě stě aktivistů Amnesty International přes noc „vzalo útokem“ největší aukční server na světě, portál eBay. Vytvořili stovky aukcí, v nichž nabízeli k prodeji ženy.

„Prodávané“ ženy byly na serveru zařazeny do různých kategorií produktů a na první pohled vypadaly jako klasické aukce aut, elektroniky a dalšího zboží. Teprve po otevření detailu aukce byl uživatel šokován zjištěním, že nabízeným zbožím je žena.

Na místě popisu zboží se nacházel text, který byl vždy zasazen do kontextu kategorie, v níž se aukce nacházela. Pokud se tvářila například jako nabídka automobilu, text upozorňoval, že obchodníci se ženami vydělávají více, než dealeři aut.

Kampaň tak velmi výrazným způsobem upozorňovala na fakt, že koupit si ženu je dnes opravdu snadné.


Výsledek

Den po „útoku“ na eBay oblétla zpráva o kampani všechna významná média ve Švýcarsku. Informovaly o ní tisíce zpravodajských portálů (mezi nimi Spiegel.de, ORF, Yahoo News, MSN, Washington Post nebo New York Times) a stovky blogů.

Během několika hodin získala petice přes 6 000 podpisů.

Rozpočet kampaně: 22 USD.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT