Jazyk, kterým se hvízdá, ve virální kampani on-line jazykovky

Aby ukázala, že dokáže své studenty naučit jakýkoli jazyk, využila on-line jazyková škola v kampani zanikajícího jazyka z Kanárských ostrovů, kterým se nemluví, ale hvízdá.

The Gomeran Whistle

Zadavatel: Busuu.com
Agentura: La Despensa
Region: Evropa
Rok: 2009

Zadání

Busuu.com je propracovaný web sloužící k výuce cizích jazyků on-line. V loňském roce však nebyl příliš známý ani navštěvovaný.

Jeho tvůrci se proto rozhodli pro mezinárodní kampaň s cílem rozšířit povědomí o webu Busuu.com a zvýšit jeho návštěvnost.


Řešení

Španělská agentura La Despensa se rozhodla vsadit na širokou nabídku jazyků, které se lze na webu Busuu.com učit on-line. Hlavním heslem kampaně se tak stala věta: „Naučíme vás jakýkoli jazyk.“

Aby bylo toto tvrzení podepřeno pádným důkazem, našlo Busuu.com téměř zaniklý jazyk, který zařadilo do své nabídky. Tím jazykem bylo Silbo Gomero, „řeč“ pocházející z Kanárského ostrova Gomera. Jedná se o komunikační prostředek spočívající ve hvízdání a obyvatelům ostrova sloužil k dorozumívání se na velkou vzdálenost přes nesčetná údolí a strmé propasti.

K propagaci bylo využito virální video pojaté jako dokument na podporu mizejícího jazyka. Starší Gomeřané, kteří El Silbo stále používají, ve videu předvádějí, jak s pomocí tohoto jazyka komunikují a kritizují mladé, kteří raději používají mobilní telefony.

Podívejte se na virální video:



Výsledek

Video proniklo do významných médií ve Španělsku, Velké Británii, Německu, Francii a dalších zemích. Návštěvnost webu se během týdne zvýšila o 1 500 % a k výuce jazyků se zaregistrovalo přes 45 tisíc zájemců z celé Evropy.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT