Jak během recese prodat vozy Rolls-Royce? Originálním direct mailem

Luxusní značka automobilů Rolls-Royce dokázala i během všeobecného ekonomického poklesu prodat s pomocí kreativního direct mailu své superdrahé vozy při návratnosti investice 17:1.

Phantom Sandpaper

Zadavatel: Rolls-Royce
Agentura:
Partners Andrews Aldridge
Země: Velká Británie
Rok: 2009

Zadání

Úkolem kampaně bylo přilákat zákazníky k absolvování testovacích jízd s vozem Rolls-Royce Phantom a i v náročném ekonomickém období zvýšit jeho prodeje.

Sekundárním cílem bylo posílit image značky Rolls-Royce celosvětově známé pro svůj nekompromisní přístup ke kvalitě.


Řešení

Cílovou skupinou automobilky Rolls-Royce jsou tzv. „Ultra-High-Net-Worth Individuals“, tedy jedinci disponující investovatelným majetkem v hodnotě alespoň 30 milionů dolarů.

Tito lidé si pravděpodobně mohou dovolit koupi vozu Phantom i v nepříznivých ekonomických časech, je ovšem potřeba dát jim k nákupu dostatečnou motivaci.

To nejpřesvědčivější na značce Rolls-Royce jsou její ideály, především pak důraz na čistotu designu, který je patrný již od prvních skic nových modelů.

Potenciální zákazníci obdrželi direct mail, jehož úkolem bylo přivést tyto ideály k životu.

Jelikož je cílová skupina automobilky tvořena příslušníky velké řady etnik, národností, náboženství, věkových skupin i profesí, bylo potřeba přijít s jednoduchým nápadem, který by byl nezávislý na použití jazyka.

Tím nápadem se stal smirkový papír. Každý potenciální zákazník obdržel DM balíček v podobě tuby s logem Rolls-Royce. Uvnitř se nacházel dopis napsaný na brusném papíře, který se skutečně používá při výrobě vozů Rolls-Royce a skica modelu Phantom, která působila jako původní náčrt projektanta.

Celý dopis tak vyvolával velmi autentický dojem a podtrhával důraz značky Rolls-Royce na čistotu a kvalitu zpracování. Jeho forma na adresáty zapůsobila mnohem přesvědčivěji, než jakýkoli text.


Výsledek

Kampaň zajistila prodej dvou vozů Phantom Saloon a množství rozjednaných objednávek.

Dosavadní ROI činí 1 700 %.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT