Interní vyšetřování

Služba Google Search Console skrývá zajímavá data o interních odkazech webu, jak je vidí vyhledávač. Četba reportu často odhalí chyby v informační architektuře webu.

Uživatelé i vyhledávače mají rádi, když na svém webu hodně odkazujete na důležité stránky a málo odkazujete na podružnosti.

To zní banálně, ale kéž by se vývojáři i marketéři těmito zásadami více řídili.

Pokud provozujete e-shop, snažíte se, aby lidé kupovali zboží. Takže webové stránky, které vás živí, jsou určitě kategorie zboží, karty jednotlivých produktů, možná nějaká sebechvála („poskytujeme rozšířenou záruku“, „poštovné zdarma“, „rychlé doručení zákazníkovi“ atd.). Na druhou stranu web mohou zaplevelit stránky, které neprodávají (fakturační údaje, personální složení marketingového oddělení, golfové úspěchy vedení firmy).

Měli bychom tedy více odkazovat na kategorie, na produkty a na sebechválu. A méně na byrokratické a vnitrofiremní záležitosti.

V Google Search Console je v sekci Návštěvnost z vyhledávání ukryt report Interní odkazy. V něm si můžeme nechat vypsat a případně vyexportovat do spreadsheetu hitparádu až 1.000 nejvíce interně odkazovaných stránek.

V tabulce si musíme dávat pozor na tyto patologické jevy:

Google tento report aktualizuje pomaleji než jiná data, proto bychom po implementaci změn měli počkat 2 měsíce a pak ověřit, zda se hitparáda interních odkazů změnila k lepšímu.

Petr Nachtmann, KBM Group



30. Červen 2015

Štítky:  , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT