Interaktivní kampaň Sprite v Řecku: „Osvoboďte se…“

Sprite v Řecku před dvěma lety využil rostoucí popularity sportu zvaného "Free Running". Navíc ukázal, že nejlevnějšími copywritery jsou sami zákazníci značky.

Freedom From…


Zadání

Podpořit v Řecku prodeje značky Sprite v letním období.


Řešení

V roce 2007 byla komunikace značky Sprite založena na sportu jménem „Free Running“.

Free Running je „umění pohybu, akrobatická sportovní disciplína. Freerunnerům jde o to, aby ve své cestě hladce a plynule překonali překážku, reagují na okolí pomocí různých pohybů jako vaulty (přeskoky), skoky, „somersaults“ a jiné akrobatické pohyby, vytvářející atleticky a esteticky vypadající způsob pohybu.“ (Wikipedia)

Sprite vytvořil reklamní TV spot s touto tématikou, v němž si můžete prohlédnout, jak takový Free Running vypadá v praxi:



Věnovat se Free Runningu tedy znamená nenechat se zastavit žádnou překážkou a naopak ji překonat co nejelegantnějším způsobem.

Heslo televizní kampaně znělo: „Neexistují žádné překážky, když víte, po čem žízníte.“ Hlavní brand message Sprite v Řecku pak poslední čtyři roky zní: „Sprite: Freedom From Thirst“ (Sprite: Osvobození od žízně).

Na tuto komunikaci „svobody“ tedy navazovala interaktivní kampaň na stránkách www.sprite.gr. Tady si mohl každý vytvořit vlastní heslo „Freedom From .....“ v závislosti na tom, od čeho by se rád osvobodil. Tato uživateli vytvořená hesla se pak stala součástí on-line kampaně skládající se z plovoucích bannerů a microsite.

Plovoucí bannery vypadaly tak, že se na prohlížené stránce objevila šablona s vyřezaným nápisem „Freedom From (a jeden náhodně vybraný návrh uživatelů)“, která byla následně přestříkána sprejem, a tak vzniklo jakési „graffiti” volající po osvobození od některé z uživateli zvolených věci. Jak bannery vypadaly si můžete prohlédnout zde.

Bannery se objevovaly na nejpopulárnějších řeckých portálech a vedly na microsite, kde mohli návštěvníci najít například informace a obsah ke stažení týkající se Free Runningu, TV spoty (které mohli modifikovat svými titulky a vlastním závěrečným záběrem), nebo mobilní soutěž.


Výsledek

Během prvního měsíce přilákala stránka kampaně 25 tisíc unikátních návštěvníků. Vzniklo 5 500 uživatelsky upravených hesel „Freedom From .....“, z nichž 85 % bylo schváleno a puštěno do oběhu na plovoucí bannery.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT