Integrovaná kampaň IBM: z kreativního direct mailu na personalizovaný web

Švédské zastoupení IBM potřebovalo ukázat potenciálním malým zákazníkům, že rozumí jejich potřebám a dokáže jim pomoci s inovacemi a rozvojem.

Co vás dělá výjimečnými? (What Makes You Special)


Zadání

Společnost IBM provedla ve Švédsku průzkum, z nějž vyplynulo, že malé a střední podniky ji vnímají jako firmu zaměřenou pouze na velké zákazníky.

Na druhé straně však měly i tyto firmy „menší než velké“ zájem o produkty a služby, které IBM poskytuje.

Bylo tedy nutné dát těmto potenciálním zákazníkům najevo, že IBM dokáže porozumět potřebám menších podniků a nabídnout jim řešení právě pro ně.


Řešení

Stockholmská pobočka agentury Ogilvy vytvořila kreativní direct mail, který rozeslala do vybraných společností malé a střední velikosti.

Jednalo se o šedou krabici, na jejímž víku byla prostá otázka „Co vás dělá výjimečnými?“ Uvnitř krabice se nacházel pouze obrys lidské ruky na černém pozadí a výzva k přiložení dlaně na tento obrys. Pokud tak adresát učinil, objevila se pod rukou unikátní webová adresa vytištěná teplocitlivou barvou.

Adresa pak směřovala na stránku, která byla vytvořena speciálně pro danou firmu, a na níž návštěvník nalezl informace o tom, jak může jeho konkrétní společnost využít znalosti a zkušenosti IBM k dalšímu rozvoji.


Výsledek

Kampaň byla velmi úspěšná. Zásilka byla doručena 90 lidem v 50 společnostech, přičemž 74 příjemců direct mailu navštívilo „svou“ stránku minimálně jednou. To představuje response rate ve výši 82 %.



17. Červenec 2009

Štítky:  , , , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT