IKEA v interaktivní kampani rozdávala na Facebooku nábytek zdarma

Švédský výrobce nábytku IKEA ve své domovské zemi realizoval úspěšnou kampaň na sociální sítí Facebook, aniž by utratil jedinou korunu za reklamní prostor.

IKEA: Facebook Tag


Zadání

IKEA ve Švédském městě Malmö minulý měsíc otevírala novou prodejnu. Při této příležitosti chtěla realizovat kampaň, která nejen že upozorní na nově otevřený obchod, ale bude mít přesah pro celou značku.


Řešení

S úmyslem minimalizovat náklady na kampaň byla pro marketingovou komunikaci využita již existující a bezplatně dostupná funkce sociální sítě Facebook: populární označování lidí na fotkách.

Funkce umožňuje označit na fotkách vás nebo vašich přátel, kdo je kdo a propojit toto označení s facebookovým profilem dané osoby.

IKEA proto vytvořila na Facebooku profil manažera nově otevřené prodejny Gordona Gustavssona a během dvou týdnů na něj přidala 12 fotografií svých předváděcích interiérů vybavených nábytkem a mnoha doplňky.

Ten, komu se některý předmět na fotkách líbil – ať už šlo o skříň, koberec nebo lampu – a označil jej na fotce svým jménem, získal vybraný kus od IKEA v Malmö zcela zdarma.


Výsledek

Fotografie produktů IKEA se prostřednictvím profilů těch, kdo se do soutěže zapojili, dostaly k tisícům uživatelů. Ti, kdo nestihli označit vytoužený výrobek v průběhu kampaně, pak žádali na profilu Gordona Gustavssona o další kola.

Namísto toho, aby se lidé jen podívali na banner s nábytkem, ochotně se aktivně zapojili do propagace nové prodejny a celé značky IKEA, která díky tomu získala s minimálními náklady velký prostor v rámci švédského Facebooku.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT