IKEA realizovala originální guerrilla kampaň v rakouských kinech

Nápaditá kampaň se povedla značce IKEA v Rakousku, kde chtěla propagovat svůj nový katalog.

IKEA Cinema Catalogue

Zadavatel: IKEA
Agentura: DDB
Země: Rakousko
Rok: 2008

Zadání

Společnost IKEA chtěla v Rakousku dostat mezi mladé lidi informaci o vydání svého nového katalogu.

Úkolem bylo realizovat výjimečnou kampaň při zachování nízkých nákladů.


Řešení

Agentura DDB Berlin se rozhodla oslovit mladé publikum reklamou v kinech. Ovšem nikoli klasickým spotem před filmem, nýbrž přímo během promítání.

Výrobky značky IKEA se pravidelně objevují ve filmech, nejde však o product placement, ale o filmaři náhodně zvolenou kulisu.

DDB proto vymyslela originální guerrilla kampaň, která měla upoutat pozornost diváků právě k těmto produktům.

Do kinosálů byli vysláni „pirátští“ promítači s příručními projektory, které byly vytvořeny z výkonné svítilny a nástavce na diapozitivy. S jejich pomocí se pak v průběhu filmu několikrát objevil na plátně u výrobku IKEA jeho název a cena podle aktuálního katalogu.

Na konci filmu se ještě před závěrečnými titulky na plátně objevila zmínka o novém katalogu IKEA, který byl následně distribuován před kinem.

Podívejte se, jak vypadaly filmy „obohacené“ o popisek zboží IKEA:



Výsledek

Kampaň byla realizována v průběhu 92 promítání a zasáhla při minimálních nákladech více než 13 tisíc diváků.

Ačkoli cílem bylo po promítání rozdat 1 000 katalogů, ve skutečnosti se jich podařilo distribuovat více než 5 tisíc.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT