IBM v úspěšné kampani během Wimbledonu využilo rozšířené reality v mobilech

Společnost IBM během loňského wimbledonského turnaje potřebovala zaujmout jak své VIP klienty a potenciální zákazníky, tak technologické nadšence. Vytvořila proto aplikaci využívající augmented reality a upoutala pozornost natolik, že vložené prostředky se jí vrátily 156krát.

IBM Seer


Zadání

Britské zastoupení IBM chtělo v loňském roce zvýšit prodej svých produktů a služeb s využitím Wimbledonu jako své „výkladní skříně“.

Dalším cílem bylo posílit vztah zákazníků ke značce IBM a zvýšit povědomí o jejím závazku k vytváření lépe pracujícího světa.


Řešení

IBM je již mnoho let spojováno s tenisovým turnajem ve Wimbledonu. Každý rok firma „ručně“ vybírá kapitány průmyslu, které na turnaj pozve jako VIP hosty. Jedná se o jednu z nejlepších příležitostí vytvořit nové vztahy s touto těžko dostupnou skupinou.

Získání nových kontaktů na nejvyšší úrovni a zvýšení příjmů však nebylo jediným měřítkem úspěchu: publikum bylo rozšířeno tak, aby zahrnovalo také ostatní názorové autority, od technologických blogerů po studenty.

Strategie spočívala ve vytvoření průlomové aplikace nazvané Seer, což učinilo z IBM první společnost, která vyvinula veřejně dostupnou mobilní aplikaci využívající rozšířené reality (augmented reality) s živě přenášenými daty

Stačilo jednoduše namířit mobilní telefon (T-Mobile G1) na jakýkoli objekt v rámci wimbledonského turnaje a návštěvník o něm získal podrobné informace.

Pracovníci IBM také přímo na akci přidávali prostřednictvím Twitteru denně přes 400 bodů zájmu, aby dopřáli zážitek z Wimbledonu i majitelům ostatních telefonů.

VIP hosté IBM dostali k dispozici po dobu turnaje telefony G1 s přeinstalovanou aplikací Seer. Při vracení telefonů obdrželi flash disk s videozáznamem aplikace Seer v akci a s podrobnějšími informacemi.

Podívejte se na video s krátkou ukázkou aplikace:



Pro blogery z řad technických nadšenců a názorových tvůrců jsme vyvinuli sociální strategii spojenou s videoobsahem. Cíleně jsme uvolnili demo video o aplikaci Seer v surové podobě vyvolávající dojem beta testování. To byl pro blogosféru stimul ke komentování. Rozšířená realita byla výživnou potravou pro diskusi, přiživovanou Twitter kanálem, sociálními médii a také formálnější komunikací s tiskem.


Výsledek

Kampaň IBM vygenerovala díky této jedné akci příjmy ve výši 26 milionů liber a ROI kampaně činilo 15 600 %. Pověst značky podpořilo více než 60 článků v tisku, 109 příspěvků na blozích a desítky tisíc zhlédnutí videa na YouTube.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT