Hnutí žen proti strništi v chytré kampani Gillette

Aby se v Indii lépe prodávaly strojky Gillette, bylo potřeba přimět indické muže k častějšímu holení. Běžná reklama by nedokázala změnit myšlení celé mužské populace, ovšem někdo to prostřednictvím promyšlené kampaně dokázal: ženy.

Women Against Lazy Stubble

Zadavatel: Procter & Gamble
Agentura: BBDO
Země: Indie
Rok: 2009

Zadání

Značka Gillette chtěla v Indii zvýšit prodeje svých holicích strojků z řady Mach3. Indie je však zemí, kde holení není mezi muži příliš populární, většina Indů si připadá s vousy atraktivnější.

Úkolem kampaně proto bylo v první řadě přimět indické muže k častějšímu holení a tím zvýšit zájem o produkty Gillette.


Řešení

Segment holicích strojků nevzbuzuje přílišné emoce a nevytváří silné propojení zákazníků se značkou. To bylo nutné změnit, agentura BBDO proto dala vzniknout „hnutí“ W. A. L. S. – Women Against Lazy Stubble (Ženy proti lenivému strništi).

Iniciativa odstartovala stránkou na Facebooku a microsite a svou existenci ospravedlnila průzkumem, podle nějž dává 77 % indických žen přednost hladce oholeným mužům. W. A. L. S. záhy podpořilo několik bollywoodských celebrit a tím se kampaň dostala do celostátních médií.

V tuto chvíli vstupuje na scénu Gillette (dosud se značka ve spojení s W. A. L. S. nikde neobjevila) a veřejně deklaruje iniciativě svou podporu spojenou se speciální cenovou nabídkou pro strojky řady Mach3.

Následovala série eventů v obchodních centrech, kde byly postaveny „holicí budky“ Gillette. Ženy v nich oholily více než 10 tisíc mužů a při závěrečné akci, která byla zapsána do Guinessovy knihy rekordů, byly oholeny dokonce dva tisíce mužů najednou.

Podívejte se na video ke kampani:



Výsledek

Prodeje holicích strojků Gillette Mach3 vzrostly díky kampani o 500 % a podíl značky na trhu o 400 %. Kampaň vygenerovala bezplatné mediální pokrytí v hodnotě 2,5 milionu USD.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT