Google: Umístění PPC reklamy míru konverze prakticky neovlivní

Zatímco inzerenti často hledají nejlepší umístění pro jejich placený odkaz v rámci pay-per-click (PPC) kampaně ve vyhledávačích, studie společnosti Google ukazuje, že míru konverze tím téměř neovlivní.

Podle Hala Variana, který působí v Googlu na pozici Chief Economist, z výsledků studie vyplývá, že umístění PPC reklamy má sice vliv na míru prokliku (CTR), ale už ne na konverzi.

Zatímco z hlediska CTR studie potvrdila, že čím výše se odkaz nachází, tím vyšší proklikovosti se dočká, z pohledu přetavení návštěvníků ve skutečné zákazníky nemá umístění reklamního odkazu téměř žádný vliv na úspěšnost procesu.

„Dosahuje-li reklama umístěná na nejlepší možné pozici 1% míry konverze, pak umístění stejné reklamy na nejhorší možné místo na stránce bude znamenat snížení konverzní míry pouze o 0,05 procentního bodu na 0,95 %,“ uvádí Varian.

Z těchto zjištění tedy vyplývá, že pokud vám stačí jen přivést lidi na stránky, je dobré umístit PPC reklamu na co nejvyšší pozici. Ovšem je-li vašim cílem co nejvyšší podíl návštěvníků proměněných v nakupující zákazníky, na umístění reklamy se nemusíte příliš ohlížet.


Zdroj: btobonline.com



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT