Geolokační služby skrývají velky potenciál, SMS však stále vedou

Ačkoli SMS zprávy nepatří mezi populární novinky na poli mobilního marketingu, jako třeba rozšířená realita nebo geolokační služby, v některých případech mohou být tím nejvhodnějším nástrojem pro oslovení určité cílové skupiny.

Mezi silné stránky SMS zpráv patří z hlediska marketingu především dvě skutečnosti:

  1. Na rozdíl od výše zmíněných technologií, s textovými zprávami umí pracovat takřka každý mobilní telefon.
  2. Rovněž výrazně více uživatelů ví, jak používat SMS zprávy, a běžně tak činí (a to i v případě, že jejich telefon umožňuje využívat pokročilejších funkcí).

Studie společnosti Placecast potvrzuje, že uživatelé mobilních telefonů stále považují zasílání textových zpráv za nejdůležitější funkci hned po telefonování. Zatímco 40 % z více než dvou tisíc respondentů označilo „esemesky“ jako extrémně nebo velmi důležitou funkci, geolokační služby takto ohodnotilo jen 7 % mužů a 3 % žen.

SMS zprávy jsou snadno použitelné jak pro inzerenta, tak pro příjemce sdělení. Zejména starší uživatelé nechtějí využívat aplikace například pro sledování akčních nabídek jejich oblíbených prodejen, mnohem více jim vyhovuje prosté obdržení a přečtení textovky.

Přesto však studie naznačila marketingový potenciál služeb jako Foursquare nebo Gowalla, když zjistila, že pouze 10 % respondentů považuje reklamu využívající jejich aktuální polohy za dotěrnou, zatímco třetina z nich ji shledává velmi užitečnou. Podle jiného průzkumu, provedeného společností JiWire, vyjádřilo ochotu sdílet svou aktuální polohu za účelem získání relevantního reklamního sdělení dokonce 53 % dotazovaných.

To jen dokládá, že v případě tak osobních zařízení, jako jsou mobilní telefony, je pro jejich efektivní marketingové využití naprosto zásadní vysoká míra relevance a respektu k soukromí příjemce. V opačném případě budou lidé veškeré mobilní nabídky považovat za spam a podle toho s nimi naloží.


Zdroj: mobiadnews.com



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT