„Fotořetězy“ rekordně zvýšily podíl zrcadlovky Canon na australském trhu

Originální kampaň Canonu v Austrálii vtáhla zákazníky do děje a pomohla upevnit modelu EOS pozici nejprodávanější digitální zrcadlovky.

Photochains

Zadavatel: Canon
Agentura: Leo Burnett
Země: Austrálie
Rok: 2009

Zadání

Společnost Canon chtěla na australském trhu propagovat svůj model EOS, který patří mezi nejpopulárnější digitální zrcadlovky. Vzhledem k široké cílové skupině potenciálních zákazníků bylo nutné vytvořit kampaň, jež osloví jak úplné začátečníky, tak i pokročilé fotografy.


Řešení

Prvním krokem kampaně bylo vytvoření „fotořetězu“, tedy série na sebe navazujících fotografií, která byla veřejnosti představena prostřednictvím televizní, tiskové a on-line reklamy. Ta přiváděla návštěvníky na webové stránky, kde mohli do řetězu přispět vlastními fotografiemi, případně založit řetěz nový.

Samotný fotořetěz spočíval v tom, že jedna fotografie měla za následek vznik jiné. Autor původní fotografie v ní totiž po nahrání na web označil jedno místo, které mají ostatní fotografové použít jako výchozí bod k vytvoření další fotky. Obrázky na sebe mohly navazovat třeba barvou, objektem, nebo tvarem z označeného výřezu původní fotografie.

S tím, jak lidé zvali své známé a vybízeli je k přispění jejich vlastními fotografiemi, se řetězy postupně rozšiřovaly a začala se formovat nová on-line „EOS fotokomunita“. Nejzdařilejší příspěvky byly průběžně uveřejňovány v celostátním tisku a na citylightech a do komunity stále přibývali noví přispěvatelé.

Kampani se tak podařilo vytvořit nástroj, který spojoval fotografy všech kategorií a zároveň je sjednocoval kolem značky Canon EOS.


Výsledek

Průměrná doba strávená na webu kampaně činila 12 minut, nahráno bylo přes 20 tisíc fotografií. Podíl modelu Canon EOS na australském trhu se zvýšil na rekordních 67 %.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT