Firmy přesouvají marketingové výdaje z tiskové reklamy do vyhledávačů

Mezinárodní nezisková organizace SEMPO (Search Engine Marketing Professionals Organization) vydala před několika dny již pošesté svou výroční Zprávu o stavu marketingu ve vyhledávačích (State of Search Engine Marketing Report). Zpráva je založena na globálním on-line průzkumu provedeném mezi téměř 1 500 marketéry v lednu a únoru tohoto roku.

SEMPO odhaduje, že objem trhu search engine marketingu v Severní Americe (odkud pocházela většina respondentů průzkumu) se v tomto roce zvýší o 14 % na 16,6 miliardy dolarů.

Devět z deseti oslovených společností uvedlo, že využívá možností SEO – v tomto ohledu zůstává výsledek stejný již od roku 2007. Vzrostl ovšem počet společností využívajících placeného marketingu ve vyhledávačích, a to ze 78 % v roce 2009 na letošních 81 %.

Zároveň roste i výše investic do SEM. Z průzkumu vyplývá, že oslovené společnosti letos plánují vydat na SEO v průměru o 43 % více než v roce 2009, na reklamu ve vyhledávačích pak o 37 % více než loni.

Prostředky na tyto investice hodlají marketéři odčerpat z tiskové reklamy: 69 % oslovených agentur potvrdilo, že zaznamenaly přesun prostředků v rámci marketingových rozpočtů od inzerce v novinách a časopisech do marketingu ve vyhledávačích.

Oproti investicím do SEM jsou výdaje na marketing v sociálních sítích stále výrazně nižší, přesto marketéři v průzkumu uváděli jako největší příležitost pro letošní rok právě sociální média.

Za nejvýraznější současný trend v search engine marketingu respondenti považují vzestup lokálního vyhledávání: 38 % z nich jej vnímá jako „velmi významný“, 47 % pak jako „významný“.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT