FedEx rozeslal čaj a kávu a zdvanáctinásobil investici do kampaně
Jednoduchým nápadem, kterým společnost FedEx ukázala, že se dokáže vcítit do každodenní práce zaměstnanců oddělení logistiky, se jí podařilo dosáhnout vynikajících výsledků.
FedEx – Urgent or not?
Zadavatel: FedExAgentura: Wunderman
Země: Velká Británie
Rok: 2009
Zadání
Britské podniky již znaly doručování přes noc, které FedEx nabízí, s cílem získat nové zákazníky proto společnost představila mnohem dostupnější čtyřdenní variantu.
Úkolem kampaně bylo vytvořit direct mailový balíček s dlouhou životností, který potenciálně osloví hned několik osob s rozhodovací pravomocí.
Řešení
FedEx se zaměřil na podniky, které slibovaly potenciál vysoké „doživotní hodnoty“, a v nich na osoby ovlivňující výběr poštovní služby.
Potenciální zákazníci dostávají pravidelné na cenu orientované nabídky od konkurentů společnosti FedEx, přes které bylo nutné „prorazit“. Rozhodovací pravomoc je navíc často v rukou více lidí a poptávka po poštovních službách může přijít i od jiných zaměstnanců požadujících určitou konkrétní službu.
FedEx proto potřeboval nápad, který by bylo možné sdílet v rámci kanceláří. Jako nejlepší způsob k propagaci doručovací služby, bylo zvoleno doručení autentického obrandovaného balíčku FedEx.
Protože některé dny v kancelářích logistiky vypadají tak, že všechno spěchá, zatímco jiné dny je klid, FedEx nabídl řešení pro oba scénáře.
DM balíček nabízel možnost volby: porci kávy s kofeinem pro nabuzení, nebo naopak heřmánkový čaj na uklidněnou. Každý sáček působil jako minireklama, propagující příslušnou službu FedEx, takže vždy, když si potencionální zákazníci udělali šálek kávy nebo heřmánkového čaje, byla jim připomenuta možnost výběru mezi dvěma způsoby doručení společností FedEx.
A pokud učinili dostatečné množství objednávek do určitého data, obdrželi stroj na čaj nebo kávu v barvách FedEx.
Výsledek
Ačkoli ceny FedExu patří mezi vyšší, podařilo se společnosti získat zákazníky s extrémně vysokou hodnotou, což je obzvláště cenné v současném obtížném ekonomickém období, kdy konkurence realizuje množství cenově agresivních kampaní.
7% response rate znamenala ROI ve výši více než 1 200 %.
- iDirekt.cz
10. Březen 2010
Štítky: Direct mail, Direct marketing, FedEx, Případové studie, Wunderman