Facebook v červnu poprvé před MySpace i v USA

Sociální síť Facebook minulý měsíc podle očekávání předstihla v návštěvnosti svého staršího konkurenta, komunitní službu MySpace, už i ve Spojených státech.

Ještě začátkem letošního roku mělo MySpace náskok 20 milionů návštěvníků a v květnu byl počet unikátních návštěvníků vyrovnaný. V červnu však návštěvnost Facebooku významně vzrostla z květnových 70,28 milionů na 77 milionů návštěvníků. MySpace ve stejné době zaznamenalo ztrátu téměř čtyř milionů unikátních návštěv a v červnu skončilo na 68,4 milionu návštěvníků.

MySpace zatím ještě překonává Facebook v počtu shlédnutých stránek (statistiky za USA): v červnu dosáhlo 32,4 miliardy pageviews oproti 21,3 miliardám shlédnutých stránek na Facebooku. I tady však trend dává tušit, že se poměr sil brzy obrátí – zatímco Facebook zaznamenal 12% nárůst oproti minulému měsíci, počet shlédnutých stránek na MySpace o 10 % poklesl.

V globálním měřítku je již rozdíl markantní i v počtu pageviews, když se během roku počet shlédnutých stránek na MySpace o 20 % snížil, zatímco se Facebook dočkal 100% růstu. Aktuální poměr je tak 87 ku 38 miliardám pageviews ve prospěch Facebooku.

Úspěch Facebooku se pochopitelně odráží také v zájmu o inzerci na jeho stránkách. Podle zprávy agentury Bloomberg se počet uživatelů systému automatizovaných on-line reklam na Facebooku za poslední rok ztrojnásobil. Zejména malé a střední firmy začínají využívat tohoto komunikačního kanálu k oslovení relevantních demografických skupin uživatelů.

Celkové výdaje na reklamu na sociálních sítích mohou podle severu eMarketer.com v roce 2009 zaznamenat pokles o 3 % na 1,14 miliardy USD, právě kvůli problémům MySpace, ovšem v roce 2010 je očekáván opět růst, a to o 13 % na 1,3 miliardy USD.


Zdroj: marketingvox.com



16. Červenec 2009

Štítky:  , , ,

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT