Electrolux ve Francii rebrandoval prostřednictvím luxusní restaurace

Electrolux nevyrábí jen vysavače, ale také další vybavení domácnosti, mimo jiné kuchyňské přístroje. Ve Francii proto vsadil na lásku národa k jídlu a propagoval značku tím, že založil špičkovou restauraci.

Art Home

Zadavatel: Electrolux
Agentury: LBi, Vaudoo
Země: Francie
Rok: 2009

Zadání

Značka Electrolux je dobře známá v domovské Skandinávii, Velké Británii i u nás, avšak nebylo tomu tak ve Francii. Tam se její výrobky prodávaly pod názvem Arthur Martin.

Kampaň tak měla za úkol rozšířit povědomí o značce Electrolux a vybudovat jí pověst kvalitních kuchyňských a domácích spotřebičů.


Řešení

Francie je známá jako země gurmánů, Electrolux proto vsadil na propagaci své značky prostřednictvím kulinářských zážitků.

Vznikl koncept Art Home, což je malá luxusní restaurace postavená na střeše pařížského uměleckého centra Palais De Tokyo a vybavená výrobky Electrolux.

Restauraci vede přední francouzský šéfkuchař Gilles Stassart, který denně obměňuje menu, přičemž žádné dvě položky na něm si nejsou podobné.

Hlavním propagačním médiem projektu Art Home je internet. Web kampaně je tvořen jednou dlouhou stránkou a je v podstatě jednoúrovňový. Každý den je pak vytvořena nová stránka s aktuální nabídkou jídel. Na stránkách nechybí branding Electroluxu.

Návštěvníci restaurace jsou vyzýváni, aby se o své zážitky z Art Home dělili na komunitních službách Flickr, YouTube a Twitter. Tento uživateli generovaný obsah je pak přenášen na web projektu a tvoří tak jakýsi on-line deník, zachycující atmosféru podniku den po dni.

Restaurace pořádá také workshopy, kde se zájemci učí špičkovému kulinářskému umění.


Výsledek

Kampaň byla spuštěna v červenci 2009 a restaurace byla v krátké době rezervována na dva měsíce dopředu a výrobky Electrolux začaly být ve Francii spojovány s mistry kuchyně.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT