E-shop zautomatizoval svůj e-mail marketing na základě znalosti chování zákazníků. Uvolnil tak ruce malému týmu i zvýšil obrat

Americký e-shop SmartPak Equine prodává krmivo pro koně. E-mail v případě tohoto e-shopu generuje až 1/3 celkového obratu z online prodeje. Po změnách a zavedení nástroje Silverpop si marketingový tým nejen uvolnil ruce, ale také zlepšil výsledky. Například připomínka objednávky e-mailem (s možností přiobjednat a získat dopravu zdarma) dnes vede ke zvýšení konverze o 270 % ve srovnání s běžným nabídkovým newsletterem.

Zadavatel:

SmartPak Equine je online prodejce krmiva pro koně a potravinových doplňků. Americká společnost založená v roce 1999 sídlící v Massachusetts hledala lepší způsob řízení prodeje doplňků pro koně. Jedním z jejích klíčových výrobků je SmartPak, balíček vitamínů a doplňků pro koně v jedné dávce.

Zadání:

Tým SmartPaku je malý, proto společnost při hledání řešení, jak posunout svůj e-mailing na vyšší úroveň, zároveň hledala způsob, jak ho co nejvíce zautomatizovat. Poté, co tým vytvořil na základě chování zákazníků komunikační plán, využil k automatizaci nástroj Silverpop Engage.

„Silverpop umožnil společnosti SmartPak uskutečnit naši vizi marketingové automatizace. Výsledkem jsou miliony e-mailů, které automaticky rozesíláme každý měsíc na základě chování zákazníků. E-mail generuje velmi významný podíl na našem obratu z online marketingu,“ říká Carey Marston Kegel, e-mail marketing manažerka, SmartPak Equine

Řešení:

SmartPak Equine se odlišuje díky skvělému zákaznickému servisu. Tým se snaží, aby se to odráželo i v e-mailové komunikaci, která musí být relevantní po celou dobu životního cyklu zákazníka. Zaměření na zákaznickou zkušenost vedlo k vytvoření více než 40 event-triggered marketingových e-mailů pro celý životní cyklus zákazníka, včetně uvítacího e-mailu, e-mailu při opuštění stránek nebo košíku, potvrzení objednávky, průzkumů při výročích, zákaznických průzkumů a dalších.

Podívejte se na několik automatických mailingů, které měly obzvláště působivý účinek:

Některé ze skvělých výsledků e-mail marketingu SmartPak Equine:

Některá další fakta

Program pro automatickou připomínku objednávky generuje společnosti SmartPak největší obrat a přináší open rate 36 % a konverze je 18 %. Follow-up připomínka přináší ještě vyšší konverzi: 23 %. Od spuštění follow-up připomínek SmartPak téměř zdvojnásobili obrat generovaný touto kampaní.

Zdroj: Sebastian E. Hoelzl, Director Marketing Strategy EMEA, IBM Silverpop

Zástupcem Silverpopu pro Českou republiku je společnost VIVmail.cz.



22. Květen 2015

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT