Dopis doručený bagrem v kampani výrobce stavebních strojů

Nápaditá integrovaná kampaň kombinující papírový direct mail s on-line videem se povedla belgické agentuře Duval Guillaume pro klienta Komatsu.

Extrémní přesnost


Zadání

Společnost Komatsu, která vyrábí stavební stroje a zařízení, se chtěla prosadit na belgickém trhu. Cílem bylo získat několik klíčových zákazníků a mít tak na určitou dobu zajištěn odbyt produkce.

Poněkud problematická však byla skutečnost, že v Belgii je jen 5 firem natolik velkých, aby se z nich mohli stát tito klíčoví zákazníci Komatsu.


Řešení

Volba komunikačního kanálu proto padla na direct mail, jakákoli masovější akce tady postrádala smysl.

Ovšem o co méně bylo firem obeslaných nabídkou, o to kreativnější byl nápad kampaně: adresát obdržel obyčejnou obálku z recyklovaného papíru nadepsanou svým jménem. V obálce pak byl modrý papír a na něm webová adresa ve tvaru www.komatsu.eu/název_firmy. Nic víc.

Pokud potenciální zákazník zadal adresu do prohlížeče, přešel na stránku s videem, které ukazovalo, jak se obálka s odkazem dostala do jeho schránky. Návštěvník stránky pak sledoval, jak obálku přebírá stavební stroj značky Komatsu a mezi „čelistmi“ ji veze až do místa určení, kterým byla právě schránka adresáta.

Video mělo demonstrovat přesnost strojů Komatsu, proto obsahuje detailní záběr na to, jak se stroj bez potíží trefuje obálkou do otvoru ve schránce a ještě dopis dovnitř lehce popostrčí.

Na konci videa pak je osobní oslovení adresáta a výzva: „Pokud potřebujete extrémní přesnost, prostě nám zavolejte.“

Video ke kampani:



Výsledek

Všech pět oslovených společností se stalo dobrými zákazníky Komatsu v Belgii, kampaň tedy měla 100% účinek.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT