Direct mail pro novináře upozornil na problém pití alkoholu v těhotenství

Novináři dostali láhev Tequily, která měla na dně místo obvyklého červa figurku dětského embrya.

FASawareUK (Foetal Alcohol Syndrom Aware UK) je organizace zaměřující se na prevenci požívání alkoholu v těhotenství. Nízký rozpočet, který měla organizace na kampaň k dispozici, se agentura Steva Harrisona rozhodla investovat do celonárodních mé­dií.

Novinářům přispívajícím do ženských rubrik a rubrik o zdraví byla rozeslána obzvláště apelativní tisková zpráva – ta byla v závěru v různých podobách uveřejněna v celonárodním tisku (The Guardian, The Independent, The Mirror a The Daily Mail), v televizním zpravodajství, v lokálních rozhlasových stanicích a také v rámci rozsáhlého dokumentu „The Innocents“ (Nevinní), který byl vysílán kanálem BBC1.

Cílem kampaně tedy bylo zajistit mediální pokrytí problematiky pití alkoholu v průběhu těhotenství. V minulosti již proběhla podobně tematicky zaměřená multimediální kampaň s názvem: „Když pijete vy, vaše dítě pije také“ a nyní bylo v plánu prostřednictvím pokrytí v novinách, magazínech, televizi a rozhlase umocnit její dosah.

Agentura vyšla z toho, že novináři jsou vytížení lidé, kteří denně zpracují desítky různých informací. Bylo třeba vymyslet způsob, jak zaujmout jejich pozornost. Vybraným novinářům byla proto rozeslána láhev Tequily. Místo červa Mescala, který se obvykle nachází na jejím dně, v ní byla umístěna figurka lidského embrya.

Etiketa láhve popisovala nebezpečí, která s sebou nese pití alkoholu v těhotenství, potřebný background pak dodávala doprovodná tisková zpráva. Jak již bylo řečeno, kampaň se objevila v mnoha médiích, během oslav Nového roku byla na rozhlasové stanici North West Radio vysílána dokonce každou hodinu – dokonalý způsob, jak odradit těhotné ženy od pití.

KLIENT: FASawareUK

AGENTURA: Harrison Troughton Wunderman

ZEMĚ: Velká Británie

REALIZACE: 2005



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT