Direct mail Nissanu předvedl výhody modelu Tiida v praxi

Direct maily s originální pointou, ukazující praktické výhody nabízeného zboží či služby, mají zpravidla velmi dobrou účinnost. Nejinak tomu bylo v kampani automobilky Nissan v Německu.

More space than expected

Zadavatel: Nissan
Agentura: TBWA
Země: Německo
Rok: 2009

Zadání

Nissan uváděl v loňském roce na německý trh model Tiida, jehož hlavní předností je podle automobilky navzdory menším rozměrům navenek překvapivě prostorný interiér.

Tuto vlastnost modelu Tiida chtěl Nissan propagovat kreativním direct mailem.


Řešení

Zatímco jiné automobilky rozesílají nákladné katalogy z kvalitního papíru nebo komplexní mailingy k propagaci svých modelů, Nissan vsadil na jednoduchý dopis na obyčejném papíře.

Ačkoli, ne zcela obyčejném – papír byl nadvakrát přeložený. Ve složeném stavu dopis popisoval výhody kompaktních rozměrů vozu navenek.

Pokud však čtenář dopis roztáhl do stran, byly tytéž věty doplněny o další slova a text najednou informoval o překvapivě velkém vnitřním prostoru modelu Tiida.

Dopis tak prakticky ilustroval heslo kampaně, které znělo: „Tiida: Více prostoru, než byste čekali.“


Výsledek

Response rate dosáhla nadprůměrných 16 %.



15. Červen 2010

Štítky:  , , , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT