Digitální kampaně v automotive

Marketingová oddělení firem na nás denně valí obrovské množství reklamy a přiznejme si to, není lehké se v tomto moři informací orientovat, ani když v oboru reklamy pracujete. Moudré společnosti proto již pochopily, že je nutné se nějakým způsobem od ostatních odlišit, vystoupit z davu. Děje se tak i v oblasti on-line a digitálních kampaní, kde je čím dál tím populárnější propojení elektronického světa s realitou. Pojďme se podívat na některé zajímavé kousky, kterými nás obšťastnily automobilky Toyota, Mercedes a ŠKODA.

Prius konfigurátor

Konfigurátor vozů, to je vždy výzva. Základní otázka zní – jak dostat tolik různých výbav, barev či motorizací do takové podoby, aby návštěvníka webu bavilo konfi gurátor použít, aby byl přehledný a intuitivní? Toyota se u svého modelu Prius C vydala cestou vizuálního zážitku na úkor technické přesnosti. A víte co? Je to skvělé! Během celého procesu sestavování vaší vysněné Toyoty vás bude bavit, jak parta dělníků na základě vašich příkazů mění vzhled reálného vozu přímo před vašima očima. A vůbec nevadí, že konfigurátor neobsahuje možnost navolit si do posledního detailu výbavu vozu. Video ZDE.

Klíče k Vianu

Zatímco Toyota se reality dotkla jen v rámci videa, Mercedes vzal propojení digitálního a reálného světa zcela vážně. Pro svou kampaň si vybral Berlín, kde existuje mnoho parkovišť propojených s metrem – u nás systém známý jako P+R. Na interaktivních projekcích v metru potom vystavil svůj model Viano a vyzval cestující čekající na metro, aby dálkovým ovládáním od svého vozu zkusili auto odemknout. Jaké pak bylo překvapení cestujících, když se některým z nich skutečně vůz odemkl, vystoupil z něho řidič a vyzval je, ať jdou zpět na parkoviště, kde na ně čeká již reálné Viano a odveze je, kam si budou přát. Skvělý nápad, při jehož prosazování muselo mít marketingové oddělení zcela jistě hodně odvahy. Podívejte se ZDE.

VIRTUAL Cup

Z naší firemní kuchyně jsem jako kampaň zajímavě kombinující realitu a on-line vybral projekt VIRTUAL Cup, který realizujeme pro společnost ŠKODA AUTO. Pokud patříte mezi cyklisty, můžete si díky VIRTUAL Cupu zajet jednu ze 17 tratí po celé ČR a vyhrát zajímavé ceny. Na rozdíl od hromadných závodů jedete sami, jen s navigací či chytrým telefonem, který zaznamenává váš čas. Po dojetí do cíle již jen tento čas nahrajete na web www.virtualcup.cz a hned vidíte srovnání s ostatními závodníky na této trase. ŠKODA AUTO je známá svou dlouhodobou podporou cyklistiky a tento projekt to jen potvrzuje. Jako cyklistu mě tento způsob závodění s ostatními baví a podle počtu účastníků VIRTUAL Cupu nejsem sám.

Jak je vidět na předchozích ukázkách, vyplatí se sledovat svět reklamy. Občas v něm můžeme najít vynikající kousky, i když se někdy schovávají ve spoustě nudných a šedých kampaní. Pokud vás dobré reklamy baví, máme pro vás dobrou zprávu, už nemusíte hledat. V LHMS připravujeme každý měsíc výběr toho nejlepšího, co se na celém světě v oblasti on-line a digitálních kampaní událo. Takže jestli se vám nechce trávit čas surfováním po internetu a hledáním zajímavých reklamních počinů, nedělejte to a otevřete si LHMS Inspiration.

Lukáš Šlehofer, LHMS



12. Listopad 2012

Štítky:  , , , , , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT