Digital Briefing aneb Online & Mobile Trends 2013 – 5. 12. 2012

5. prosince 2012 proběhne v kině Atlas konference s názvem Digital Briefing aneb Online & Mobile Trends 2013. Akce navazuje na předchozí tři ročníky konference Den iDirektu a je určena jak specialistům, tak šéfům značek a firem, kteří potřebují mít nová média zvládnutá po marketingové i byznysové stránce. Spojujícím prvkem všech přednášek bude například měření efektivity. Program je postaven tak, aby byl srozumitelný pro každého, kdo řídí důležité téma, jež se týká marketingu nebo komunikace ve firmě. Řečníky a témata jsme vybírali tak, aby se vždy týkala konkrétní oblasti, která je relevantní pro příští rok.

Program a registrace ZDE

Sociální média

Jedním z nejzajímavějších řečníků bude jistě Jan Řežáb (rozhovor ZDE), který řídí firmu Socialbakers, z níž se v poslední době stal světový hegemon sociálních sítí. Socialbakers nedávno měla vlastní konferenci v New Yorku a Jan Řežáb se občas setkává i s Markem Zuckerbergem, takže právě téma týkající se Facebooku bude určitě hodně konkrétní.

Socialbakers dnes mají analytický tool a portál, na kterém marketéři z celého světa mohou vidět různé statistiky uživatelů sociálních sítí apod. Firmy tak získávají analytické nástroje a metody, zatím je totiž většinou zajímá jen jednoduchá metrika orientovaná na počet fanoušků. Nové nástroje přinášejí daleko zajímavější data, tzv. engagement, která vypovídají o interakci potenciálních zákazníků apod.

Sociálních médií se dotkneme i ve vystoupení Jasny Sýkorové, jedné z neznámějších dam české IT scény. Jasna se už léta pohybuje v PR branži a dívá se na věc z opačné strany, její prezentace se proto bude týkat tématu „nejčastější průšvihy na sociálních sítích“, toho, jak má firma přistupovat ke komunikačním kanálům apod.

Mobilní marketing

Další téma, o kterém se hodně mluví, jsou právě mobilní telefony. Na konferenci Digital Briefing 2013 to bude ale opět co nejkonkrétněji. O mobilním marketingu se mluví dlouho a většinou jde jen o nějaká čísla o jeho významu a důležitosti. Přednášející David Verner, marketingový ředitel McDonalds, bude ale mluvit o jejich nejúspěšnější aplikaci, kterou v současnosti využívají statisíce uživatelů z řad teenagerů, a v McDonalds za ni získali dokonce ocenění v soutěži IEA za nejefektivnější mobilní řešení.

Technologie

K nejlepším řečníkům patří Matěj Novák, který je ale i vynikající po odborné stránce. Je to analytik a technolog, ale o svých tématech mluví velmi srozumitelně a vymýšlí stále nové věci pro byznys. O jeho schopnostech prezentovat tyto věci svědčí např. i to, že byl vyhlášen nejlepším řečníkem na konferenci E-commerce. Matěj Novák vymyslel pod hlavičkou Centrum Holdings úplně nový způsob účtování reklamy a měření efektivity na internetových serverech. Jde o nové a komplexní řešení, které by mělo firmám ušetřit na internetu spoustu peněz. Teoreticky to může vyvolat stejnou revoluci jako dříve nový způsob účtování reklamy za proklik.

Direct marketing, online věrnostní programy a spotřebitelské soutěže

Na konferenci se objeví i témata zaměřená na direct internet. Jiří Majer, který je brand manažerem Nescafé Dolce Gusto, představí nový typ čistě online věrnostního programu, který je kombinován s věrnostním programem a zásilkovým obchodem. Objevují se v něm netradiční integrace médií do kampaní a jedno z témat bude zaměřeno na to, jak ve 21. století prodávat, a nezabývat se přitom jen akvizicí, ale i retencí zákazníků.

Jedním z nejzajímavějších řečníků konference vůbec pak bude Karel Duchek (jeho článek ZDE) , Executive Director Wundermanu. Všechno, co agentura Wunderman pro klienty dělá, by podle jeho slov mělo končit prodejem a podle toho jsou také nastavovány cíle kampaní. Karel Duchek se podívá na témata, která nejsou tolik líbivá – na data, efektivitu a na analytické otázky z pohledu byznysu.

S tím souvisí i vystoupení Jana Hanzlíka (rozhovor ZDE) , který řídí interaktivní divizi ComGate. Bude prezentovat několik případových studií, na kterých ukáže, co fungovalo před pár lety a co funguje nyní, jaký je například odklon od SMS k webu, jsou-li sociální média bublinou apod. I když je Jan Hanzlík šéfem technologické agentury, která využívá všechny nové možnosti, má jeho přednáška překvapivě podtitul „nepřeceňovat technologie, vždy je to o lidech“. Můžeme se tedy těšit na vyváženou prezentaci, která pojmenuje všechny podstatné problémy.

Kreativita

Skvělým řečníkem bude i Michal Pastier, kreativní ředitel agentury Zaraguza Digital, která v českém a slovenském prostředí patří k nejkreativnějším firmám. Zařazení této prezentace vedle analytických témat by mělo přinést určité odlehčení a nabídnout inspiraci.

Tím to zdaleka nekončí

Zbývají tři neméně zajímavé přednášky – Jan Perla, lídr skupiny mediálních expertů OgilvyInteractive, představí nástin toho, co si pro příští rok připravit v oblasti sociálních médií, pracuje totiž v tomto oboru pro opravdu velké firmy. Zajímavé vystoupení připravil i Tomáš Berger, jenž stojí u vzniku projektu Leady.cz, který ještě dále posouvá efektivitu správy kontaktů z webových stránek (více ZDE). Viktor Laštovka (dřívější rozhovor ZDE), který je marketingovým šéfem IBM pro střední a východní Evropu, vystoupí s nadhledovou prezentací, jež vychází z velkého výzkumu IBM na téma „po čem marketéři touží“. Uvidíme tedy, jaké věci se shodují s našimi potřebami a jestli v Česku na něco nezapomínáme.

Proč Digital Briefing

Jde o formát, který v zahraničí velmi dobře funguje. Všechna témata se pokusíme poskládat tak, aby se objevily všechny novinky, byznys příležitosti i potenciální hrozby z oblasti nových médií. Nadstandardně bude na konferenci kladen i důraz na networking apod. – v rámci akce budou mít účastníci možnost navazovat kontakty a jistě k tomu přispěje i neformální atmosféra kina Atlas.

Program a registrace ZDE

Jakub Oth, Tomáš Jindříšek



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT