Diář z budoucnosti – vítěz Grand Prix Eurobest Direct podrobně

Hlavní cenu v kategorii Direct získala v soutěži Eurobest kampaň švédské vysoké školy School of Engineering v Jönköpingu. Velmi originální direct mail obsahoval diář, který dívka v budoucnosti "ztratila", a byl jí proto zaslán zpět.

A Year At The School Of Engineering


Zadání

Jen malé množství dívek si ve Švédsku obvykle volí technický studijní obor a ty, které se pro tento směr rozhodnou, nejčastěji míří do jednoho ze dvou velkých švédských měst, Stockholmu a Gothenburgu. Jak tedy vzbudit zájem těchto technicky orientovaných studentek o studium na technické univerzitě uprostřed „krajiny nikoho“, ve středně velkém švédském městě Jönköping?

Zaslání konvenčního studijního katalogu by zřejmě nebylo tím nejlepším řešením. Potenciální uchazečky bylo potřeba zaujmout ještě před tím, než se jejich schránky zaplnily záplavou nabídek z ostatních univerzit.

Cílovou skupinou byly dívky studující poslední ročník středoškolských přírodovědných o­borů.


Řešení

Kdo by nevyužil možnosti nahlédnout do své vlastní budoucnosti a nechtěl by si prohlédnout svůj diář, rekapitulující všechny aktivity, které člověk „zažil“ v příštím roce?

Agentura GOSS vytvořila autenticky působící personalizovaný diář přímo podle konkrétní adresátky. Ten byl studentce doručen „z budoucnosti“, kde jej – podle přiloženého dopisu podepsaného samotným rektorem školy – zapomněla v knihovně.

Zápisník obsahoval detailní poznámky týkající se jejího prvního ročníku na School of Engineering v Jönköpingu: od studijního rozvrhu, schůzek s přáteli a večírků, až po den jejích narozenin.

Rozesílaný balíček kromě diáře obsahoval osobní studentský průkaz, kartu do fitness centra a také novinový výstřižek s článkem pojednávajícím o tom, jak se příslušná dívka nechala kampaní přesvědčit a rozhodla se pro studium na jönköpingské univerzitě.

Aby diář vypadal opravdu autenticky, byla každá kopie vyráběna ručně.

Tento balíček byl rozeslán vždy jedné dívce z každé třídy s předpokladem, že o něm poví svým kamarádkám a informaci tak sama rozšíří dál.

Měsíc poté, co obdržely diář, byl těmto dívkám rozeslán také klasický studijní katalog, který tak již bylo o mnoho těžší ignorovat. Diářů bylo celkově rozesláno 150.


Výsledek

Stoprocentní penetrace cílové skupiny, 97 % z nich má nyní pozitivní pohled na univerzitu v Jönköpingu.

83 % adresátek diář ukázalo alespoň 40 dalším lidem, 24 % univerzitu zmínilo jako jednu z možných variant vysokoškolského studia.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT