DHL v on-line kampani odesílala webové odkazy ve virtuální papírové krabici

DHL v Německu nabídla možnost on-line podání zásilky a k propagaci své nové služby využila kreativní interaktivní kampaně.

Send-to-a-Friend

Zadavatel: DHL
Agentura: OgilvyInteractive
Země: Německo
Rok: 2008

Zadání

Zákazníci využívající doručovacích služeb DHL on-line měli na vlastní kůži pocítit, že je tato služba jednodušší a rychlejší než běžný způsob doručování.

Cílem bylo vytvořit kampaň, která by vzbudila pozornost zákazníků, a co nejvíce se rozšířila po internetu.


Řešení

Proč vždy posílat pouze odkaz na webovou stránku? Proč jednoduše rovnou neposlat celou stránku? A to ve formě poštovního balíčku!

DHL sponzorovala na jednom z největších německých on-line portálů aplikaci nazvanou Pošli to příteli.

Když se návštěvník portálu rozhodl poslat někomu ze svých známých odkaz na vybraný článek, objevil se na obrazovce počítače živý screenshot. Z něj se poté během několika vteřin vytvořil DHL balíček, který byl ihned vyzvednut virtuálním DHL poslíčkem.

Stejným způsobem se potom balíček s článkem doručil adresátovi.

Vyzkoušet si odeslání a přijetí balíčku můžete zde (dole vyplňte žluté pole).


Výsledek

Kampaň byla velkým úspěchem pro všechny zúčastněné strany: kouzelný balíček zajistil pro DHL reklamu s virálním efektem, z kampaně ovšem zároveň profitoval i mediální partner UIM (United Internet Media).

Balíček měl natolik silný účinek, že jeho příjemce příslušný odkaz rozklikl nejméně dvakrát, aby si svou DHL zásilku prohlédl opravdu pořádně.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT