Děkujeme, Blekko

Inovativní vyhledávač se rozpustí v korporaci, ale dědictví žije dál.

Online marketéři si zvykli na nájezdy Pandy, Tučňáka a Kolibříka. Tato zvířátka se stala maskoty změn v algoritmech řazení výsledků ve vyhledávači Google, které si kladou za cíl omezit webový spam a zkvalitnit vyhodnocování dotazů. Zvířátka přitom řádí ve výsledcích na Google jen pár let a byla zřejmě zavedena jako reakce na konkurenční vyhledávač Blekko.

Blekko založil v roce 2007 Rich Skrenta, tři roky firma pracovala na vyhledávači potírajícím spam na webu a ten po třech letech zpřístupnila uživatelům. Nejprve hodnotila kvalitu výsledků redakce (Skrenta chtěl nechat ručně profiltrovat 100.000 nejčas­tějších dotazů), pak byl na databázi stránek vypuštěn algoritmus, který spam likvidoval hromadně. Rich Skrenta se antispamem ve svém vyhledávači chlubil a občas se mediálně poškleboval konkurenci, tj. hlavně vyhledávači Google, že spam dostatečně nepronásleduje.

Google se rozhodl Blekko dohnat a předehnat vlastními antispamovými filtry, což se mu úspěšně podařilo. Neúspěšná však byla snaha vyhledávače Blekko o nalezení úspěšného obchodního modelu.

Letos tak bylo Blekko prodáno firmě IBM, která jeho tým a technologie hodlá integrovat s projektem umělé inteligence Watson. Uživatelé již přímo Blekkem nic nevyhledají, ale jsou lépe chráněni před spamem ve výsledcích na Googlu než v roce 2010, kdy bylo Blekko uvedeno.

Petr Nachtmann, KBM Group



30. Duben 2015

Štítky:  , , , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT