Další povedená kampaň ze Spikes Asia: Přidejte se do kruhu přátel rýžového destilátu

Stříbrného ocenění v kategorii Digital se na Spikes Asia dočkala kampaň výrobce alkoholických nápojů zaměřená na mladé lidi, kteří si rádi hrají.

Shiritori Ring


Zadání

Japonský výrobce alkoholických nápojů, společnost Takahashi Shuzoh, chtěl zvýšit povědomí o svém rýžovém shochu (destilát z rýže, většinou silnější než víno, ale slabší než whiskey) i o samotné firmě.

Kromě toho chtěl zlepšit image rýžového shochu mezi mladými Japonci, jelikož v této cílové skupině jeho popularita klesá.


Řešení

Claim značky Takahashi Shuzoh zní „Bringing people together“ (česky trochu krkolomně „Dávání lidí dohromady“). Z tohoto hesla vzešla kampaň, založená na hře „Shiritori“, což není nic jiného, než náš slovní fotbal hraný na poslední dvě písmena.

Vznikla na pohled jednoduchá stránka, kam může kdokoli přijít a začít hrát. V jednu chvíli však hraje jen jeden člověk, ostatní příchozí se musejí posadit a počkat na svůj tah. Během čekání mohou vyjadřovat své emoce pomocí osmi přednastavených variant (například mohou zatleskat aktuálnímu hráči, nebo se podivit nad jeho tahem).

Jakmile je hráč na řadě, musí navázat svým slovem na slovo hráče předchozího. Pokud se mu to v časovém limitu 15 sekund podaří, je přijat do Kruhu Shiritori a na uvítanou nalije postavička předchozího hráče sklenku shochu jeho postavičce.

Jak rostl počet úspěšných hráčů a celý kruh se zvětšoval (postavičky se drží za ruce a tvoří virtuální kruh), byly přidávány nové „mise“, které posilovaly pocit sounáležitosti s komunitou.

Mise spočívaly v úkolu „obstoupení“ nějakého objektu známého z reálného světa. Tak například při dosažení počtu 600 úspěšných hráčů byl kruh dostatečně široký na to, aby za ruce se držící postavičky obstoupily Sochu svobody. Dva tisíce lidí mohly vytvořit kruh kolem Velké pyramidy, 66 666 postaviček pak bylo potřeba na horu Fuji.

Pokud se navíc podařilo hráči zadat jedno z 15 „tajných“ slov, měl možnost zhlédnout bonusové video. Všechna tato speciální slova se nějak týkala produktů společnosti Takahashi Shuzoh.

I v případě, že nevládnete japonštinou, doporučujeme navštívit stránku hry a poznat její přátelskou atmosféru.


Výsledek

Hned po spuštění se odkaz na hru začal takřka virálně šířit blogy a sociálními sítěmi. Během tří týdnů se zapojilo přes 18 tisíc lidí, po třech měsících to bylo na 70 tisíc.

V některých chvílích čekalo na hru více než 50 návštěvníků. Průměrná doba strávená na stránce činila téměř 12 minut.

Podle vyjádření společnosti kampaň významně zvýšila povědomí o značce a pozvedla popularitu shochu.



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT