Cyber Lions Grand Prix: Robot stříkal vzkazy na silnici v kampani Nike Livestrong Foundation

Přinášíme vám podrobný popis druhé z prací, které získaly ocenění Cyber Lions Grand Prix, tentokrát v kategorii Other Interactive Digital Media.

Chalkbot

Zadavatel:
Nike Livestrong Foundation
Agentura: Wieden+Kennedy
Země: USA
Rok: 2009

Zadání

Značka Nike spolupracuje s nadací Livestrong cyklisty Lance Armstronga, která se věnuje podpoře boje proti rakovině a chtěla využít cyklistického závodu Tour de France k rozšíření povědomí o činnosti této nadace.


Řešení

Během Tour de France je zvykem, že lidé píší na silnici křídou vzkazy, jimiž se snaží podpořit své oblíbené jezdce.

Agentura Wieden+Kennedy využila této tradice a rozhodla se proměnit silnice, na nichž se jednotlivé etapy závodu pojedou, v obrovské plátno pokryté vzkazy na podporu boje s rakovinou.

Byl vytvořen Nike Chalkbot, Křídový robot, který na silnice stříká žlutou barvou vzkazy zasílané lidmi prostřednictvím SMS zpráv, on-line bannerů, Twitteru, nebo webu WearYellow.com. Robot měl podobu dvoukolového přívěsného vozíku opatřeného tryskami a nádrží s barvou. Kromě toho obsahoval dva počítače, které jej ovládaly.

A jak robot fungoval?

Všechny vzkazy ze všech zdrojů se řadily do fronty v administračním systému, u nějž seděl člověk a posuzoval vhodnost každého vzkazu ke zvěčnění Nike Chalkbotem na francouzských silnicích. Pokud byla zpráva schválena, systém ji odeslal do počítače připojeného k internetu a umístěného v útrobách robota. Ten pak vydával pokyny 48 tryskám, které nastříkaly zprávu na silnici.

Jakmile byl vzkaz dokončen, odeslal počítač tuto informaci do fotoaparátu vybaveného GPS modulem a ten udělal snímek výsledného díla i se zaznamenáním jeho přesné polohy. Autor vzkazu pak obdržel odkaz, na němž našel fotografii nápisu a údaje o tom, kde se jeho vzkaz nachází.

Robot vyjížděl na silnici přibližně osm hodin před tím, než tudy měli jet cyklisté, aby barva stihla náležitě zaschnout.

Podívejte se na video ke kampani, které mimo jiné zachycuje Chalkbot v akci:



Výsledek

Chalkbot obdržel přes 36 tisíc vzkazů ke zvěčnění na silnicích Tour de France a na Twitteru získal více než 4 000 followerů.



inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT