Čtyři tipy na zefektivnění direct marketingové komunikace

Hledáte způsob, jak ještě více ušetřit na marketingových nákladech? Tady je několik doporučení, jak zbytečně neplýtvat prostředky a maximalizovat výnosnost kampaní.

1) Testujte smysluplně.

Testování kampaní je základní součástí direct marketingu, nicméně testovat je potřeba s rozumem.

Netestujte každou maličkost, jako je barva podpisu, kdo podepisuje dopis, nebo počet „P. S.“ v dopise.

Aby mělo testování smysl, vybírejte tak velké testovací skupiny, abyste z každé dostali alespoň sto odpovědí.


2) Přemýšlejte, než podlehnete módním trendům.

Marketérům se dnes otevírá velké množství nových komunikačních kanálů a je lákavé využít některého z aktuálně populárních médií, jako je Facebook nebo aplikace pro iPhone.

Tady je ale důležité podívat se na své zákazníky a investovat trochu času (a peněz) do analýzy jejich chování, abyste penězi neplýtvali. Můžete zjistit, že většina z nich využívá Twitter a Blackberry, nebo dokonce že jsou to lidé věrní papíru a nejlépe je oslovíte starým dobrým direct mailem.


3) Využívejte více kanálů.

Ačkoli není dobré se chytat každé novinky a nafouknuté bubliny, zůstávat u jednoho oblíbeného média, ať se děje, co se děje, není o nic lepší.

Spoléhaní se na jeden komunikační kanál je zpravidla méně efektivní, než vícekanálová komunikace a ve výsledku zvyšuje náklady na zisk jednoho zákazníka.

Například snažíte-li se svou komunikací zasáhnout vysoce postaveného manažera, mnohem pravděpodobněji uspějete s kombinací e-mail – direct mail – telefon, než kdybyste jej pouze zahrnovali e-maily.

Byť by se zaslání série pěti e-mailů jevilo na první pohled jako nejlevnější varianta, je možné, že takto nezískáte žádného klienta, zatímco z dražší multikanálové komunikace jich bude několik. Dodatečné náklady se pak rychle vrátí a celkové ROI z kampaně bude rozhodně vyšší, než při prvním způsobu oslovování.


4) Segmentujte.

Vytváření několika kampaní pro různé cílové skupiny se může zdát příliš nákladným, nicméně je to právě segmentace, která zajistí, že vaše komunikace bude efektivní a zisková.

Vždy je výhodnější zaslat dávku dodatečných dobře zacílených dopisů relevantní skupině příjemců, než poslat byť jediný dopis „naslepo“ zákazníkovi s nízkým obchodním potenciálem.

Využívejte také moderních metod geomarketingu, který zajistí, že zákazníkům v dané oblasti předložíte nabídku právě pro ně. Můžete tak podpořit prodej v místech s vyšší pravděpodobností úspěchu, aniž byste zbytečně vydávali prostředky za plošnou kampaň.


Zdroj: btobonline.com



Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT