CRM: Nás nedostanou

K dnešnímu zamyšlení mě inspirovala studie provedená oxfordskými výzkumníky, která se věnuje udržitelnosti pracovních pozic vzhledem k explodující informační revoluci.

Tato studie v dodatku uvádí tabulku desítek pracovních pozic, které budou s různou pravděpodobností nahrazeny stroji, resp. počítači. Pokud se nám dostane podobná studie do rukou, dovolím si směle odhadnout, co uděláme.

Nejdříve si najdeme sami sebe. Tedy marketing manager – nahraditelnost strojem 1,4 %. Zhruba každý sedmdesátý marketingový manažer bude mít místo srdce a mozku integrované elektronické obvody nebo možná půjde o cloudové řešení za 100 dolarů měsíčně. S tím se dá žít. Jsme na tom lépe než lékárníci (72 %), pojišťovací agenti (92 %) a účetní a auditoři (94 %). Nejvíce ohrožená pracovní role, takřka odpad budoucnosti, je s 99% pravděpodobností telemarketér.

Miluju sci-fi a divoké vize budoucnosti mě vždy přitahovaly. Jenže tohle není ani jedno z toho. Je to jedna z pravděpodobných variant vývoje trhu. Všechny profese, které pouze čerpají z předem definované báze znalostí, případně zprostředkovávají komunikaci mezi dvěma subjekty, jsou určeny k zániku. Vzhledem k tomu, že od 90. let minulého století se mluví o exponenciální rychlosti vývoje technologie, která tak akceleruje sama sebe, vše dává perfektní smysl. Mimochodem – superpočítač IBM Wattson v živém přenosu v roce 2011 rozdrtil ve vědomostní soutěži Double Jeopardy dva lidské šampiony.

Vidím v tom obrovskou výzvu pro nás, marketéry, pokud nebudeme chtít dovolit, aby nás nahradila změť kabelů. Jediná smysluplná cesta je pracovat aktivně, pracovat na své empatii a kreativitě, neboť se zdá, že to je to poslední, co se počítači v nadcházející éře povede napodobit.

Nadcházející vánoční svátky jsou skvělou příležitostí pro nás lidi, abychom se více zaměřili na naše vztahy, vnímání okolí i sebe sama. Buďme více lidé, stroje si tak na svou šanci budou muset počkat o trochu déle.

Václav Martin, Trade Design s.r.o.

Link na studii:

http://www.oxfordmartin.ox.ac.uk/…ployment.pdf

IBM Wattson v Double Jeopardy show:

https://www.youtube.com/watch?…



11. Prosinec 2014

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT