CRM: Nabídka jen pro dobré přátele

Současná přímá komunikace mnoha velkých značek je pouhým výrazem jejich zoufalé touhy prodat. Silná slova? Může to být jen můj soukromý dojem, snad mě zařadili do jiné databáze než vás, ale já si často připadám jako střed terče.

Snad všichni jsme kdysi na začátku našich profesních životů slyšeli poučku, že „se zákazníkem bychom měli komunikovat jako s dobrým přítelem“. Zkusil jsem se krátce zamyslet nad tím, co to tehdy mohlo znamenat.

Tak zaprvé, dobří přátelé se spolu baví tehdy, pokud oba chtějí. Případně když jeden z nich naléhavě potřebuje pomoc toho druhého. Přesně na to často spoléhají prodejci call center, avšak zapomínají, že osoba na druhém konci drátu obvykle jejich přítel není. A přitom každého zákazníka, kterému se dovoláte, máte jedinečnou možnost přivinout blíže vaší značce.

Milí zadavatelé, nenechte si kazit svou pracně vybudovanou značku prodejci a marketéry, kteří vám ukazují jen grafy prodejních čísel. Tyto statistiky vám neukáží, jaký emoční otisk vaše značka prostřednictvím agresivních praktik na vašich přátelích z řad zákazníků zanechala. A přitom to, jak se vyvíjí vztah mezi vaší značkou a vašimi klienty, je pro vaši budoucnost stěžejní.

Pohlédněme sebekriticky i na samotné sdělení pro našeho přítele – zákazníka. Voláte často svým přátelům s tím, že pokud si od vás teď koupí službu, dostanou k tomu ještě dáreček ve formě slevy na další objednávku? Já vím, že ne. Nikdo to nedělá. Snad kromě značek. Jakoby značky ani nechtěly být přítelem svého zákazníka.

Třeba někoho napadne zavolat mi nebo napsat jen tak. Prostě proto, že značku bude zajímat, jestli jsem spokojený s jejich službou, jestli se mi dobře daří.

Kroutíte hlavou? Žádné „call to action“? Zkazíte si prodeje? A jaký že to máme nekonverzní poměr? Ano, opravdu, nekonverzní – kolik lidí svou nabídkou utvrdíte v tom, že jsou vám lhostejní, že jim voláte pouze, když něco potřebujete prodat? Možná 95 %? Já v tom čísle vidím obrovskou příležitost, jak konvertovat vaše zákazníky na přátele značky.

Václav Martin, Trade Design s.r.o.



24. Říjen 2014

Štítky:  , ,

inzerce

banner

Kampaň dne

Kampaň dne: 3D direct mail na 877 architektů zařídil 229 schůzek pro zástupce Kingspanu

Časopis Direkt

  • Časopis pro direct marketing
  • Aktuality z ČR i ze světa
  • Výsledky světových soutěží
  • Průzkumy, analýzy, rozhovory
časopis DIREKT